عاشق وب: تازه ترین آمارهای موسسه تحلیلی کانالیز نشان داده است که سامسونگ از لحاظ فروش گوشی هوشمند در هند از رقیب خود شیائومی پیش افتاده است.
به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا، به نقل از وب سایت gsmarena، موسسه تحقیقاتی کانالیز اخیرا با انتشار آمار و جداول جدیدی نشان داده است که بالاخره جایگاه شیائومی در هندوستان به لرزه افتاد و سامسونگ توانست با ثبت یک رکورد جدید یعنی فروش ۹.۹ میلیون موبایل، جایگاه شیائومی را به مخاطره بیندازد و از آن جلو بزند.
طبق این آمار، بهترین گوشی هوشمند سامسونگ که در بازار هند به فروش رسیده است، گوشی گلکسی جی۲ پرو Galaxy J۲ Pro) (۲۰۱۸)) است و سامسونگ توانسته است ۲.۳ میلیون دستگاه از این مدل را در این کشور به فروش برساند.
دو ماه پیش بود که همین موسسه تحقیقاتی اعلام نمود شیائومی علی رغم آنکه یک برند کاملا تازه تاسیس و نوپا در جهان است، توانسته است با عرضه محصولات با کیفیت و ارزان قیمت، جا پای خویش را در بازارهای جهانی به خصوص هند که طرفداران گوشیهای پایین رده و میان رده محکم کند و سایر رقبای قدرتمند خویش را کنار بزند به گونه ای که در سه ماهه نخست سال جاری ۲۰۱۸ میلادی، شیائومی و سامسونگ هر دو ۳۰ درصد از سهم بازار موبایل هند را از آن خود کرده بودند.
اما حالا به نظر می آید که سامسونگ در سه ماهه دوم سال جاری از رقیب چینی خود جلو افتاده است.
طبق جدول عرضه شده، شیائومی در سه ماهه دوم سال جاری ۲۰۱۸ میلادی از رقیب دیرینه خود، سامسونگ، عقب افتاده و مقام نخست میزان فروش موبایل های خود در هند را به رقیبش اعطا کرده است، این بدان معناست که شیائومی در دومین فصل از سال ۲۰۱۸، تنها توانسته است ۱۸ درصد از سهم بازار این کشور را از آن خود کند، این در حالیست که سامسونگ در همین بازه زمانی ۲۵ درصد از سهم بازار را به خود مختص کرده است.
بر اساس اطلاعات عرضه شده در این جدول، شرکت چینی ویوو (Vivo)، اوپو (Oppo) و غیره هم به ترتیب پس از شیائومی و سامسونگ قرار گرفته اند.
More Stories
مانور آمادگی همراه اول برای رویارویی با بحران
رگولاتوری اعلام کرد؛ رشد تعداد مشترکین و ضریب نفوذ خدمات ارتباطی
گوگل به اجبار کروم را می فروشد