عاشق وب: هوش مصنوعی توسعه یافته توسط شرکت ˮاوپن ای آیˮ(OpenAI) تمام آخر هفته را به رقابت با انسان ها در بازی ˮDota 2ˮ پرداخت و با شکست بیشتر از ۳۰ هزار نفر و برد در ۷۲۱۵ بازی آمار ۹۹.۴ درصد برد را ثبت نمود.
به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا و به نقل از انگجت، از شب ۱۸ آوریل تا ۲۱ آوریل به مدت سه شبانه روز هر کسی که به اینترنت دسترسی داشت می توانست فرصتی برای بازی در مقابل ربات هوش مصنوعی شرکت “اوپن ای.آی” در بازی استراتژیک Dota 2 داشته باشد و هزاران نفر این دعوت را رد نکردند اما اغلب دست خالی برگشتند.
این ربات اوایل همین ماه تیم قهرمان جهان را شکست داده بود. بدین سبب آماری که در انتهای این سه روز ثبت گردید غافلگیرکننده نیست.
این ربات باهوش ۷۲۱۵ بازی را برد و در مجموع به آمار پیروزی ۹۹.۴ درصدی رسید. تنها ۴۲ بازی را باخت که البته ۱۰ بارِ آن توسط یک تیم حرفه ای به نام “presumably fantastic” انجام شد و تنها سه تیم دیگر موفق به برد سه بازی پشت سر هم شدند.
ربات موسوم به “OpenAI Five” که توسعه آن توسط “ایلان ماسک” سرمایه گذاری شده است به این علت چنین نامی دارد که می تواند بازی های پنج در مقابل پنج را با انسان ها انجام دهد.
ربات “OpenAI Five” یک پروژه یادگیری ماشین است که تجربه سال ها بازی را در مقابل خود و گذشته خود دارد.
این آخرین مبارزه طلبی عمومی “OpenAI Five” بود. با این وجود، شرکت سازنده همچنان به بالا بردن توانایی های آن ادامه می دهد، نه لزوماً فقط به این علت که بازیکنان حرفه ای بازی Dota 2 را شکست دهد، بلکه می تواند از تجربه هایی که در بازی یاد می گیرد در کارهای دیگر استفاده نماید.
این ربات ها از شکست های خود درس می گیرند و بر همین مبنا رشد می کنند. این ربات باز موجب افزایش تجربه “Hindsight Experience Replay” می شود که یک الگوریتم منبع باز برمبنای آموزش از شکست ربات ها است.
“گرگ براکمن” از مدیران شرکت اوپن ای آی در اطلاعیه ای اظهار داشت: بازی ها واقعاً معیار و ابزار خوبی برای پیشرفت هوش مصنوعی هستند. این بازی های استراتژیک پیچیده نقطه عطفی برای پیشرفت هوش مصنوعی هستند.
سایتی برای دوستداران وب. اخبار روز فناوری اطلاعات را در سایت عاشق وب دنبال کنید
More Stories
مانور آمادگی همراه اول برای رویارویی با بحران
رگولاتوری اعلام کرد؛ رشد تعداد مشترکین و ضریب نفوذ خدمات ارتباطی
گوگل به اجبار کروم را می فروشد