عاشق وب: معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، با اشاره به تغییر رویکردها و نیازها به دسترسی پهن باند ثابت خانگی شبکه ملی اطلاعات، از امکان رصد زمانبندی و کیفیت ارائه خدمات مذکور خانگی به وسیله سامانه رصد این سرویس ها آگاهی داد.
به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا، مجید حقی با اشاره به شیوع بیماری کرونا و تغییر رویکردها برای عرضه و دریافت سرویس، اظهار داشت: بنابراین در حوزه ارتباطات ثابت و سرویسهای مورد نیاز مردم در این عرصه در عرضه و کیفیت سرویسهای عرضه شده تمرکز بیشتری انجام شد. یکی از گام ها در این عرصه عرضه سرویس در زمانبندی مشخص است و اینکه مطمئن باشیم که اپراتورها در یک ضرب آهنگ متناسب به درخواست ها پاسخ دهند و سرویسهای مورد نظر را ارائه نمایند.
وی با اشاره به اینکه برای رصد نحوه عرضه سرویس ها پنجره واحدی در این عرصه تعریف شد، خاطرنشان کرد: با راه اندازی این سامانه مشتریان سرویسهای ثابت می توانند درخواست خویش را از راه این پنجره واحد ارائه نمایند و در همین زمان می توانند گزینه هایی که در مکان مورد نظر سرویس می دهند را انتخاب کنند. مشتریان می توانند همزمان با این سامانه از سامانه نت سنج پلاس سازمان تنظیم مقررات هم استفاده کنند تا از سابقه عرضه سرویس اپراتورهای مختلف آگاه شده و انتخاب بهتر و جهت دارتری داشته باشند و پس از این مرحله درخواست مشتری به اپراتور مورد نظر عرضه می شود و بر مبنای زمانبندی مشخص شده گزارش انجام کار از اپراتورها دریافت می شود.
معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با اشاره به اینکه زمانبندی تمام سرویس ها مشخص شده است، اظهار داشت: سرویس دهندگان ملزم هستند که بر مبنای زمانبندی مشخص شده درخواست ها را پاسخ دهند و در صورت تاخیر یا ایجاد مشکل برای عرضه سرویس، اپراتور باید پاسخگو باشد.
حقی با بیان xdslplus.ir بعنوان آدرس اینترنتی این سامانه، اضافه کرد: یکی از مزیت های این سامانه مشخص شدن علت تاخیر عرضه سرویس از سوی اپراتورها است و به علت اینکه تمام درخواست ها از یک سامانه عرضه می شود امکان ریشه یابی مشکلات و کمبودها وجود دارد.
وی با اشاره به کمبود هایی که در حوزه سرویسهای اینترنت خانگی وجود دارد، اظهار داشت: دلیل این عقب افتادگی ها عدم عرضه سرویس بموقع و کیفیت مناسب می باشد در صورتیکه این سرویس پایدارترین و ارزانترین سرویس در مقایسه با دیگر سرویس ها است و در این شرایط هم مردم رویکرد خوبی جهت استفاده بیشتر از این سرویس دارند و اگر زمان بندی دریافت و کیفیت سرویس مناسب باشد مردم استقبال بیشتری از سرویس می کنند.
معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با اشاره به اینکه بیشترین شکایت ها در حوزه ارتباطات ثابت مبحث دایری سرویس است، اضافه کرد: امیدواریم با رویکرد پنجره واحد بتوانیم مشکلات این حوزه را کاهش دهیم تا باعث افزایش رضایت مشترکین از این سرویس شود.
حقی با اشاره به رویکرد وزارت ارتباطات برای بالا بردن کیفیت سرویسهای عرضه شده، خاطرنشان کرد: بر مبنای دستور وزیر ارتباطات تمام مشترکین در سطح کشور که در کیفیت سرویسهای ثابت خود گرفتار مشکل هستند از راه کمیته های کشوری و مدیران کل ICT استان ها رصد می شود و به صورت موردی اگر خط مورد نظر احتیاج به اصلاح یا تعمیر دارد به سرعت انجام می شود.
منبع: عاشق وب
More Stories
رگولاتوری اعلام کرد؛ رشد تعداد مشترکین و ضریب نفوذ خدمات ارتباطی
گوگل به اجبار کروم را می فروشد
قدرتمندترین تراشه هوش مصنوعی انویدیا بیش از اندازه داغ می شود