عاشق وب: هنگام خرید گوشی دست دوم، لازم است اقداماتی انجام دهید، همچون اینکه حتما مالکیت دستگاه را در حضور فروشنده دریافت کنید.
به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا، بنظر می رسد تماسهای زیادی در همتا به سبب عدم دریافت مالکیت در هنگام خرید گوشی دست دوم (کارکرده) وجود دارد. بدین جهت کانال اطلاع رسانی ثبت تلفن همراه (رجیستری) با تاکید بر ضرورت دریافت مالکیت دستگاه هنگام خرید گوشی دست دوم، به ذکر نکاتی که باید هنگام خرید گوشی به آنها توجه کرد، پرداخته است.
ضرورت بررسی دستگاه پیش از خرید (نو یا دست دوم)
با اجرای طرح رجیستری، تنها دستگاه هایی که از مبادی قانونی وارد کشور شده و یا قبل از شروع طرح رجیستری روشن بوده اند، می توانند بدون هرگونه محدودیت زمانی، از شبکه های اپراتوری استفاده کنند. در غیراین صورت دستگاه بعد از نخستین اتصال به شبکه، پیامک هشدار دریافت کرده و بعد از مدت زمان کوتاهی، قطع می شود.
مرحله اول: بازگرداندن دستگاه به حالت تنظیمات کارخانه
در ابتدا لازم است تا دستگاهی که قصد خریداری آنرا دارید، به حالت تنظیمات کارخانه برگردانده یا اصطلاحاً ریست فکتوری کنید تا درصورتی که شناسه (IMEI) دستگاه جعلی یا کپی شده باشد، با بازگرداندن به تنظیمات کارخانه، به شناسه (IMEI) واقعی بازگردد. بعد از این اقدام، دستگاه را روشن و #۰۶#* را روی آن شماره گیری کرده و تطابق شناسه (IMEI) نمایش داده شده با شناسه (IMEI) درج شده روی جعبه را کنترل کنید. در صورت عدم تطابق این دو شناسه (IMEI)، از خرید دستگاه صرف نظر کنید.
مرحله دو: استعلام اصالت
در این مرحله، برای شناسه (IMEI) درج شده روی جعبه، استعلام اصالت کنید. در پاسخ استعلام اصالت، حتما به قانونی بودن، تطابق مشخصات پاسخ استعلام اصالت (مدل و برند ذکرشده در پاسخ) با مشخصات ظاهری دستگاه، شرکت واردکننده، نوع واردات، نوع ارز، آکبند یا دست دوم بودن دستگاه توجه کنید.
مرحله سوم: پروسه انتقال مالکیت
در صورت تصمیم قطعی برای خرید دستگاه، از فروشنده بخواهید مالکیت دستگاه را بوسیله سامانه همتا، به سیمکارت شما انتقال دهند. در صورت انجام این پروسه توسط فروشنده، یک پیامک از HAMTA برای سیمکارت خریدار ارسال خواهد شد. باید توجه داشت که همتا هیچ گونه خدماتی در خصوص در اختیار گذاشتن شماره مالک قبلی یا دریافت مالکیت به کاربر نمی دهد و درصورت عدم دریافت مالکیت هنگام خرید گوشی دست دوم، کاربر متضرر خواهد شد.
مرحله چهار: پروسه فعال سازی
حتما در حضور فروشنده، دستگاه را به کمک کد فعال سازی موجود در پیامک HAMTA برای سیمکارت دلخواه خود فعال سازی و پیامک فعال سازی موفق برای سیمکارت خودرا از HAMTA دریافت کنید. در آخرین مرحله، حتما کنترل کنید که شناسه (IMEI) ذکر شده در پیامک تأیید فعال سازی، با شناسه (IMEI) نمایش داده شده بوسیله #۰۶#* یا درج شده روی جعبه، تطابق کامل دارد.
مرحله پنج: دریافت فاکتور معتبر دستگاه
درصورتی که از فروشگاه خرید می کنید، بعد از فعال سازی موفق دستگاه برای سیمکارت خود، حتما از فروشنده، فاکتور معتبری دریافت کنید که شناسه (IMEI) دستگاه در آن ذکر شده و دارای مهر فروشگاه است. هرگونه مشکلات احتمالی در آینده، به کمک ارائه این فاکتور معتبر، قابل پیگیری در مراجع قضایی خواهد بود.
منبع: weblover.ir
More Stories
مانور آمادگی همراه اول برای رویارویی با بحران
رگولاتوری اعلام کرد؛ رشد تعداد مشترکین و ضریب نفوذ خدمات ارتباطی
گوگل به اجبار کروم را می فروشد