عاشق وب: مدیرکل دفتر نظارت بر خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری از ثبت ۲۴۰ هزار و ۴۸۷ درخواست و دایری ۱۵۲ هزار و ۹۸۱ سرویس اینترنت پرسرعت (ADSL) در سامانه دسترسی پهن باند ثابت خانگی (xdslplus) آگاهی داد.
به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا، سیدمحمد امامی با اشاره به اینکه به ۶۳ درصد از مجموع درخواست های ثبت شده در این سامانه تا نیمه شهریور ماه جاری رسیدگی شده، اعلام نمود: حداقل زمان پاسخگویی در این سامانه حدود یک ساعت و میانگین زمان پاسخگویی ۱۶۸ ساعت است که در بیشتر موارد زمان بر بودن رسیدگی درخواست ها به سبب عدم اقدام مشترک برای سایر مراحل دریافت سرویس است. با راه اندازی سامانه xdslplus سرویس دهندگان ملزم هستند بر طبق زمان بندی مشخص شده (۷۲ ساعت کاری) به درخواست های ثبت شده پاسخ دهند و درصورت تاخیر یا ایجاد مشکل در ارائه سرویس علاوه بر مشترک باید به رگولاتوری نیز پاسخگو باشند.
وی مزیت های این سامانه را مشخص شدن علت تاخیر ارائه سرویس از جانب اپراتورها و امکان ریشه یابی مشکلات و کمبودها دانست و اضافه کرد: بررسی اطلاعات این سامانه نشان میدهد تکمیل نشدن مدارک، انصراف کاربر، عدم پرداخت هزینه توسط کاربر، عدم احراز اطلاعات هویتی، قطع خط تلفن (به علت فنی و بدهی) و… همچون دلیلهای تاخیر ارائه سرویس است که به مشترک مربوط می شود. اما در خیلی از موارد موضوعاتی مانند عدم امکان واگذاری سرویس به سبب حوادث، انباشت رانژه، فریز بودن خط در مخابرات، عدم تخلیه رانژه، واگذار نشدن سرویس به سبب نبود پهنای باند لازم و… دلیل عدم پاسخگویی اپراتور به مشترک است که اپراتور باید این موارد را برطرف کند.
مدیرکل دفتر نظارت بر خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری، اظهار داشت: برای رفع این مشکلات، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از یک سو با اپراتورهایی که بین سرویس درخواست شده، رانژه آن و فروش سرویس آنها مغایرت بالایی وجود دارد و از طرف دیگر با شرکت مخابرات ایران، درباره ارائه راهکار برای رفع موضوع انباشت رانژه در مراکز این شرکت، مکاتباتی را انجام داده و نتایج آن در دست بررسی می باشد.
امامی درباره اقدامات دیگر رگولاتوری برای رفع عدم رسیدگی به درخواست های مشترکان در حوزه ارائه سرویس اینترنت ثابت خانگی، اظهار نمود: بمنظور تسریع پاسخگویی اپراتورها به درخواست مشترکان، مدت زمان رسیدگی به درخواست ها و برقراری سرویس رتبه بندی شده و تخلفات این حوزه به دارندگان پروانه تذکر و اعمال مقررات می شود.
مدیرکل دفتر نظارت بر خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری بیان کرد: سرویس اینترنت پهن باند خانگی در مقایسه با دیگر سرویسها پایدارتر و ارزانتر است و اگر زمان بندی دریافت و کیفیت سرویس مناسب باشد، در شرایط فعلی کشور، مردم استقبال بیشتری از این سرویس می کنند.
امامی اشاره کرد: با راه اندازی سامانه xdslplus.ir امکان رصد زمان بندی، بررسی کیفیت ارائه سرویسهای اینترنت خانگی در منطقه مورد نظر و ثبت درخواست خدمات اینترنت ثابت خانگی برای مشترکان فراهم گشته است. علاوه بر این، مشترکان می توانند همزمان با این سامانه از سامانه نت سنج پلاس برای ارزیابی کیفیت ارائه سرویس اپراتورهای مختلف بهره برده و انتخاب بهتری داشته باشند. متقاضیان سرویسهای اینترنت پرسرعت ثابت (ADSL) می توانند برای دریافت سرویس به سامانه دسترسی پهن باند ثابت خانگی به آدرس https: //xdslplus.ir مراجعه کنند.
منبع: عاشق وب
More Stories
مانور آمادگی همراه اول برای رویارویی با بحران
رگولاتوری اعلام کرد؛ رشد تعداد مشترکین و ضریب نفوذ خدمات ارتباطی
گوگل به اجبار کروم را می فروشد