عاشق وب: فروش صنایع دستی روستاهای کشور با بهره بردن از فضای مجازی پرسرعت و پایدار با حذف واسطه ها و برقراری ارتباط دوسویه میان تولیدکنندگان با مصرف کنندگان رونق دوچندانی گرفته است.
به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا، با ظهور فضای مجازی و حضور کسب وکارها در این فضا، خیلی از فرآیندهای خرید و فروش و رفع نیاز کاربران تغییر کرده است. در صورتیکه قبل از این، محصولی که توسط تولیدکننده فراهم شده بود، بوسیله چندین واسطه به دست مصرف کننده می رسید، حالا این امکان فراهم شده که تولیدکننده و مصرف کننده بتوانند به صورت مستقیم ارتباط برقرار کنند.
از سویی، درحالی که در ابتدا شهرهای بزرگ به اینترنت و استفاده از امکانات ارتباطی مجهز می شوند، لازم است این امکانات برای شهرهای کوچک و روستاها هم فراهم شده، برای اینکه بیشتر تولیدکنندگان محصولات مورد نیاز کاربران، توسط همین تولیدکنندگان روستایی فراهم می شود و با ایجاد ارتباط بین دو بخش تولیدکننده و مصرف کننده و حذف واسطه، می توان رضایت طرفین را با کاهش قیمت های واسطه گری و افزایش کیفیت محصولات کسب نمود.
فروش دست بافت های روستایی بوسیله فضای مجازی
وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، در ویدئوی «ایران هوشمند» رونق کسب وکار در روستای طلحه استان بوشهر بواسطه توسعه ارتباطات روستایی را مورد بررسی قرار داده است. در این روستا صنایع دستی که از برگ نخل ایجاد می شود، بوسیله فضای مجازی برای فروش قرار می گیرد و تا کنون به خارج از کشور هم ارسال شده است.
وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، برای تحقق «عدالت ارتباطی» که از مصادیق «عدالت اجتماعی» است، تا حالا توانسته است نزدیک به ۹۵ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور را به شبکه ارتباطی متصل کند که این عدد تا آخر سال به ۱۰۰ درصد می رسد.
اتصال بیشتر روستاهای کشور به شبکه ارتباطی یعنی بهره مندی ساکنان آن از خدمات الکترونیکی و امکان برقراری رابطه بیشتر و بهتر با مردم دیگر نقاط کشور که از این طریق روستاییان می توانند محصولات خودرا بدون واسطه در اختیار مشتریان خود قرار دهند. همین مورد نیز موجب رونق کسب وکار آنها نیز شده است.
منبع: عاشق وب
More Stories
یک ایرانی مدیر ارشد مالی ایکس شد
مانور آمادگی همراه اول برای رویارویی با بحران
رگولاتوری اعلام کرد؛ رشد تعداد مشترکین و ضریب نفوذ خدمات ارتباطی