عاشق وب: اپلیکیشن اشتراک گذاری عکس و ویدیوی اینستاگرام از سال ۲۰۱۲ که از طرف فیسبوک خریداری شد، مرتبا رشد کرده و کاربران زیادی را جذب خود کرده است که در بین آنها برخی به درآمدزایی بوسیله این اپلیکیشن پرداخته اند.
به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا، قرارداد خرید اینستاگرام یک موفقیت راهبردی برای فیسبوک بود و در عین این که یک برنامه موبایلی عرضه نمود، یک رقیب احتمالی را هم از سر راه خود برداشت. این پلت فرم تا اوت سال ۲۰۲۰ ماهانه حدود یک میلیارد کاربر فعال داشته است.
یک اکانت اینستاگرام پرطرفدار می تواند ارزش مالی زیادی برای کسانی که محتوای آنرا تولید می کنند، داشته باشد. سلبریتیها پول زیادی از اینستاگرام کسب می کنند اما هر کسی که بتواند مخاطبان زیادی را جذب می کند، می تواند درآمد قابل توجهی را بوسیله این اپلیکیشن بدست آورد.
اینستاگرام به فعالان اینستاگرامی پولی پرداخت نمی کند اما راههای مختلفی درآمدزایی نظیر اسپانسری یک برند، بازاریابی و فروش مستقیم محصولات یا ارائه خدمات به مشتریان بوسیله اینستاگرام وجود دارد.
برندها با کسانی که اینفلوئنسر شناخته می شوند و شمار زیادی هوادار در پیج اینستاگرام خود دارند، قرارداد می بندند. در کل، کسانی که هواداران بیشتری دارند و سطح مشارکت هوادارانشان بالاست، دستمزد روزانه بالایی می توانند دریافت نمایند.
پیج با ۱۰ هزار فالوئر ۱۰۰ دلار می ارزد
شمار فالوئرها تنها عامل تعیین کننده در ارزش یک پیج اینستاگرام نیست. بااینکه شمار بالای فالوئرها اهمیت دارد اما ارزش پیج به مشارکت فعالانه فالوئرها در پستها هم بستگی دارد.
طبق اعلام اینفلوئنسرمارکتینگ هاب، میانگین سطح مشارکت برای یک پیج اینستاگرام حدود سه درصد است. بدین سبب هر گونه نرخ مشارکت بالاتر از این مقدار به همراه شمار بالای فالوئرها به مفهوم آنست که صاحب پیج یک اینفلوئنسر است.
برخی از بازاریابان دیجیتالی یک سنت به ازای هر فالو را بعنوان نرخ پایه به صاحب پیج پیشنهاد می کنند که به مفهوم درآمد ۱۰۰ دلاری از هر ۱۰ هزار فالوئر است. ارزش یک پیج با ۱۰ هزار فالوئر به عوامل دیگری نظیر فالوئرهای فعال هم بستگی دارد.
پیج اینستاگرام با ۵۰ هزار فالوئر ۵۰۰ دلار می ارزد
با استفاده از معیار قیمت یک سنت به ازای هر فالو، یک پیج اینستاگرام با ۵۰ هزار فالوئر ممکنست حدود ۵۰۰ دلار قیمت داشته باشد اما باز هم اینستاگرامرها می توانند از راههای مختلف از بازاریابی محصولاتشان گرفته تا ارسال پستهایی که اسپانسر دارند و تبلیغات برای دیگران درآمدزایی کنند.
پیج اینستاگرام با ۱۰۰ هزار فالوئر ۷۰۰ تا ۹۰۰ دلار می ارزد
طبق اعلام اینفلوئنسر مارکتینگ هاب، ارسال یک عکس که اسپانسر دارد، در پیجی با ۱۰۰ هزار فالوئر می تواند بین ۷۰۰ تا ۹۰۰ دلار ارزش داشته باشد.
یک پیج اینستاگرام با یک میلیون فالوئر چقدر ارزش دارد؟
یک پیج اینستاگرام با یک میلیون فالوئر ارزش زیادی دارد. یکی از سلبریتیهایی که طبق آمار استاتیستا، بیش از ۲۰۰ میلیون فالوئر تا دسامبر ۲۰۲۰ داشته، سال قبل برای هر پستی که در اینستاگرام ارسال کرد، ۱.۲ میلیون دلار درآمد داشت. یک منبع دیگر درآمدزایی در اینستاگرام اداره و تولید محتوا برای پیج دیگران است. یک کاربر در این زمینه توضیح داد در مدت چهار سال با اداره پیجی که ۱.۹ میلیون فالوئر داشت، ۳۶ هزار دلار درآمد کسب نمود.
ارزش نام کاربری اینستاگرام چگونه محاسبه می شود؟
ماشین حسابهای آنلاینی وجود دارند که می توانند به برآورد کلی از ارزش یک نام کاربری اینستاگرام بپردازند. افراد اسامی کاربری اینستاگرام و همچنین پیجها در پلتفرمهای شبکه اجتماعی دیگر مانند توییتر و یوتیوب را می فروشند.
بر اساس گزارش مارکت رئالیست، اینستاگرام فروش یا انتقال هر قسمتی از اکانت را ممنوع کرده است.
منبع: weblover.ir
More Stories
مانور آمادگی همراه اول برای رویارویی با بحران
رگولاتوری اعلام کرد؛ رشد تعداد مشترکین و ضریب نفوذ خدمات ارتباطی
گوگل به اجبار کروم را می فروشد