به گزارش عاشق وب رویکرد نوین مشتریان و استفاده روز افزون آنها از شبکه های اجتماعی سبب شده زمانی که مشترک بسته های اینترنت تلفن همراه را استفاده می نماید، امکان دارد پهنای باند بالا و مناسبی را در اختیار مشترک قرار ندهد، بنابراین با فراهم بودن پهنای فیبرنوری در حوزه ارتباطات ثابت مشتریان همراه هم می توانند از خدمات شبکه ثابت و بین اپراتوری استفاده کنند.
به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا، در دنیای مدرن، ارتباطات نقش تعیین کننده ای در توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ایفا میکند. بنابراین مخابرات بهترین و برترین ابزار برای این تبادل است. کشورهایی که از فناوری های نوین و نوآوری برای کسب جایگاه بازار بهره می گیرند، حالا در حال ایجاد زیرساخت های دیجیتال قوی تر و نیروی کار سازگارتر با دنیای دیجیتال هستند.
در این میان ارتباطات ثابت نقشی انکارناپذیر در جوامع امروز دارد و شبکه های پهن باند ثابت در سرتاسر دنیا تبدیل به بخش حیاتی و ضروری جوامع تبدیل گشته است. کشورهایی که دارای زیرساخت پهن باند مناسب و وسیع تری هستند با پیشی گرفتن از خط مشی های اینترنت اشیا و شهرهای هوشمند و… می توانند به دنبال بازارهای جدید کسب و کار باشند.
رویکرد نوین مشتریان و استفاده روز افزون آنها از شبکه های اجتماعی سبب شده زمانی که مشترک بسته های اینترنت تلفن همراه را استفاده می نماید، امکان دارد پهنای باند بالا و مناسبی را در اختیار مشترک قرار ندهد، بنابراین با فراهم بودن پهنای فیبرنوری در حوزه ارتباطات ثابت مشتریان همراه هم می توانند از خدمات شبکه ثابت و بین اپراتوری استفاده کنند.
بدیهی است شرکتهای عرضه خدمات ICT با استفاده از زیرساخت شبکه های ثابت می توانند به سمت رونق کسب و کار حرکت کنند. خوشبختانه شرکت مخابرات ایران بعنوان بزرگترین اپراتور مخابراتی کشور هم در بخش ثابت و هم در بخش همراه، تأمین کننده اصلی زیرساخت انتقال در سرتاسر کشور است.
در همین راستا شرکت مخابرات ایران بر مبنای تفسیر اصل ۴۴ قانون اساسی و ابلاغ آن توسط مقام معظم رهبری بعنوان یکی از مهم ترین شرکتهای خدماتی کشور در سال ۱۳۸۸، به صورت صددرصد خصوصی شده و سهام آن بیشتر از یک دهه است که در بازار بورس با نماد اخابر معامله و خرید و فروش می شود.
این مورد نخستین مطلبی را که به اذهان متبادر می سازد، عدم استفاده از بودجه عمومی سالیانه دولت و دست نبردن به هزینه کرد جاری کشور و عدم اختصاص ردیف بودجه به شرکت مخابرات ایران از آغاز سال ۱۳۸۹ در چارچوب ردیف بودجه های عمومی دولت می باشد.
از آن رو، شرکت مخابرات ایران اعلام نموده که بعنوان مهم ترین نهاد توسعه ارتباطات کشور در مقاطع مختلف با همکاری وزارت ارتباطات، توسعه شبکه را به رغم تمام محدودیت های مالی، هیچگاه فرو نگذاشته است. شاهد این امر، تغییر اساسی شبکه زیرساخت تلفن ثابت کشور و تبدیل زیرساخت قدیمی PSTN به شبکه NGN/IMS است که فضای دیجیتال را در سرویس تلفن ثبت شروع کرد و امکان پیشرفت و توسعه مخابرات را در سرتاسر کشور مهیا ساخت.
تعرفه های تلفن ثابت از سال ۱۳۸۲ تابحال که نزدیک ۱۷ سال است، هیچ افزایشی به خود ندیده و دست کم با عرضه و اجرای همکدی بعنوان یک طرح ملی در سال ۱۳۹۳، تعرفه های مخابرات با کاهش قابل توجهی هم رو به رو شد.
اما شرکت مخابرات ایران اساس کار را بر توسعه دیتا و تلفن ثابت قرار داد و بر همکاری گسترده با FCP ها برای تحقق بازی برد-برد در بازار ارتباطات کشور تلاش می کند. به عبارت دیگر، خدمات مخابرات در کشور به استثنای پهنای باند که دولتی است و در انحصار وزارت ارتباطات است، به هیچ وجه انحصاری نیست.
فعالیت شرکتهای ارائه کننده خدمات (pap-fcp ) در کنار شرکت مخابرات و عرضه خدمات از جانب آنها و همکاری با وزارت ارتباطات تاییدی بر این ادعاست. هم اکنون حدود ۵۰ درصد بازار اینترنت در اختیار آنهاست. اپراتورها با بیان درخواست نیاز در استفاده از بستر مخابراتی با پرداخت هزینه های تعیین شده می توانند از این بسترها استفاده کنند.
تابحال تمام تلاش بخش های مختلف ستادی، فنی و مناطق در شرکت بر این استوار است که در کمترین زمان ممکن و با بیشترین کیفیت به تمام درخواست های اپراتورها پاسخ داده شود. هر چند طی ۱۰ سال تعرفه واگذاری سیم مسی به این شرکت ها ثابت است.
فارغ از این فضا مقایسه ای کوتاه با شرایط شرکت مخابرات ایران در سالهای اخیر در وضعیت تعرفه و مقایسه آن با افزایش سالیانه تورم در بخش های آب، برق، گاز و… تنها و تنها نشان دهنده این نکته است که تمام شرکتهای دولتی با وجود استفاده از بودجه عمومی دولت، هر ساله میزان تعرفه خدمات خویش را به اندازه نرخ تورم افزایش داده اند و در این میان، شرکت مخابرات ایران تنها شرکتی که هیچ تغییری در تعرفه خدمات آن در مدت ۱۵ سال اتفاق نیفتاده است.
طبق اعلام شرکت مخابرات ایران، همه واقفیم که در عصر ارتباطات، این شرکت که خصوصی شده، در این کشور، نقش آفرینی مثبت خویش را به بهترین وجه انجام می دهد و بر تمام بازیگران صنعت ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور فرض است، این شرکت ملی را که اغلب در اذهان اکثریت ایرانی ها بعنوان نماد صنعت ارتباطات کشور و بعنوان قدیمی “مخابرات”، برابر با تمام حوزه ICT، شناخته می شود، روز به روز و بهتر از گذشته، شکوفا و موفق تر سازند.
سایتی برای دوستداران وب. اخبار روز فناوری اطلاعات را در سایت عاشق وب دنبال کنید
More Stories
رگولاتوری اعلام کرد؛ رشد تعداد مشترکین و ضریب نفوذ خدمات ارتباطی
گوگل به اجبار کروم را می فروشد
قدرتمندترین تراشه هوش مصنوعی انویدیا بیش از اندازه داغ می شود