آذر ۱, ۱۴۰۳

عاشق وب

سایتی برای دوستداران وب. اخبار روز فناوری اطلاعات را در سایت عاشق وب دنبال کنید

محصولات زنان کارآفرین در درگاه های مجازی به فروش می رسد

Rate this post

عاشق وب: طرح ملی بازاریابی و فروش محصولات زنان کارآفرین ایرانی بوسیله دسترسی به درگاه های فروش مجازی با همکاری سازمان فناوری اطلاعات ایران کلید خورد.
به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا، زنان کارآفرین بخش مهمی از ظرفیت جامعه در پروسه توسعه پایدار را در کلیه ابعاد تسهیل و امکان پذیر می کنند. از این رو، نیاز است ارتباط مناسبی بین زنان کارآفرین با حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات به منظور بهره مندی از این ابزار روزآمد صورت گیرد تا از این رهگذر با توان افزایی زنان و خانواده ها، زمینه دستیابی به اهداف توسعه پایدار محقق شود و فرهنگ سازی جهت تقویت نهاد خانواده از راه ابزارهای فناورانه صورت گیرد.
بر مبنای اطلاعات سازمان فناوری اطلاعات، تفاهم نامه ای میان معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و سازمان فناوری اطلاعات ایران مبادله شد که طی آن ارتقای دانش و مهارت های زنان کارآفرین در زمینه فناوری اطلاعات، فعالیت هدفمند و آگاهانه در فضای مجازی با تمرکز بر بازار فروش مجازی و تهیه اطلس وضعیت زنان فعال در «طرح ملی بازاریابی فروش محصولات زنان کارآفرین ایرانی از راه دسترسی به درگاه های فروش مجازی» از اهداف اصلی آن بود.
امیر ناظمی- معاون وزیر ارتباطات ضمن اشاره به میزان ۳۵ درصدی مشارکت زنان در تصدی پست های مدیریتی کشور، بیان نمود: بر خلاف اعمال تحریم های جهانی بر ایران، ضریب پوشش روستاها در مورد دسترسی به ۳G و ۴G هم اکنون به ۹۴ درصد رسیده است. به همین مناسبت اتحادیه جهانی مخابرات، در سه سال گذشته، ایران را جزو کشورهای پررشد دنیا در نظر گرفته است.

وی افزود: اما به موازات رشد ارتباطات از منظر فنی، نیاز است که توسعه اجتماعی نیز مد نظر قرار بگیرد. به طوری یک کاربر، فقط مصرف کننده فضای مجازی نباشد و به جزیی از زنجیره تولید بدل شود و بتواند با عرضه محصولات خود در فضای مجازی، توانمندی اقتصادی نیز ایجاد نماید که نیل به این هدف، نیازمند همکاریهای بین دستگاهی است.
رئیس سازمان فناوری اطلاعات هم چنین مهم ترین خاصیت زیست بوم استارت آپی را قیاس پذیری آن دانست و اظهار داشت: پست در ایران دارای تجربه سه نسل متفاوت می باشد. نسلی که در ابتدا نامه های شهروندان را جابه جا می کرد که با روی کارآمدن ایمیل و پیام رسان ها، کارایی خودرا از دست داد. سپس نسلی از پست که رابطه دولت-شهروندی را برقرار می کرد و با کارآمد شدن دولت الکترونیک از بین رفت و سرانجام نسل جدیدی که با سه برابر شدن میزان مراسلات پستی، ۲۵ تا ۷۰ درصد بار شبکه را در مورد جا به جایی خریدهای اینترنتی به عهده گرفته است.
رئیس سازمان فناوری اطلاعات در مورد این تفاهم نامه اظهار داشت: طبق بخشی از مفاد این تفاهم نامه، معرفی چهار پلت فرم کسب و کار مبتنی بر فناوری اطلاعات در جهت ارتقای فرصت های شغلی برای زنان کارآفرین جهت انجام ارزیابی های لازم در زمینه میزان بازخورد، در دستور کار قرار گرفت.

منبع: