اپلیکیشن چینی تیک تاک با شکایات مختلف گروههای مدافع حقوق مصرف کننده اتحادیه اروپا برای نقض قوانین مصرف کننده و کوتاهی در پشتیبانی از کودکان در مقابل محتوای نادرست و تبلیغات پنهان روبرو شد.
به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا، این اپلیکیشن اشتراک گذاری ویدیو که متعلق به شرکت بایت دنس چین است، محبوبیت فزاینده ای در سرتاسر جهان به خصوص در بین نوجوانان پیدا کرده است. اما به دنبال وقایع متعدد، با انتقادات رو به رشدی در مورد سیاستهای حریم خصوصی و امنیت روبرو شده است.
گروه مصرف کننده اروپایی BEUC در شکایت خود ضد تیک تاک به مسائل مختلف همچون شرایط استفاده از سرویس اشاره نمود و اظهار داشت: این شرایط مبهم و نامعلوم بوده و به نفع تیک تاک و به ضرر مصرف کنندگان است. شرایط کپی رایت هم غیرمنصفانه بوده و به تیک تاک اجازه می دهد به استفاده، توزیع و انتشار و تولید مجدد ویدیوهای انتشار یافته توسط کاربران بپردازد. همینطور سیاست آیتم مجازی این شرکت که به کاربران اجازه می دهد سکه خریده و به سلبریتیهای تیک تاک هدیه های مجازی دهند، نامعلوم است.
در شکایت گروه BEUC آمده است: تیک تاک در پشتیبانی از کودکان و نوجوانان در مقابل تبلیغات پنهان و محتوای نامناسب در پلت فرم خود کوتاهی می کند و شیوه های این شرکت برای پردازش اطلاعات شخصی کاربران گمراه کننده است.
علاوه بر شکایت BEUC، سازمانهای مصرف کننده در ۱۵ کشور به مقامات اخطار داده و خواهان اقدام آنها شده اند.
سخنگوی تیک تاک در واکنش به شکایت گروه BEUC اعلام نمود این شرکت همواره آماده شنیدن پیشنهادات برای بهبود عملکرد است و ما با گروه BEUC تماس گرفته و از دیداری برای شنیدن نگرانیهای آنها استقبال می نماییم.
بر اساس گزارش رویترز، تیک تاک اعلام نمود یک خلاصه از سیاست حریم خصوصی خویش را به صورت درون برنامه ای تهیه کرده تا درک مواضع این شرکت برای کاربران نوجوان راحتتر شود.
منبع: عاشق وب
More Stories
مانور آمادگی همراه اول برای رویارویی با بحران
رگولاتوری اعلام کرد؛ رشد تعداد مشترکین و ضریب نفوذ خدمات ارتباطی
گوگل به اجبار کروم را می فروشد