سایت شبکه اجتماعی حرفه ای لینکدین برمبنای یک تحقیقات، اعلام نمود برخی اطلاعات موجود در این سایت همچون اطلاعات قابل مشاهده پروفایل اعضا گردآوری شده و به فروش گذاشته شده است.
به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا، لینکدین در یک پست وبلاگ اعلام نمود این واقعه رخنه اطلاعاتی نبوده و شامل اطلاعات خصوصی پروفایل اعضای این شبکه اجتماعی نبوده است. اطلاعات به فروش گذاشته شده، مجموعه ای از اطلاعات شماری از وب سایتها و شرکتها است.
لینکدین که متعلق به مایکروسافت است، درباره این واقعه همچون شمار کاربرانی که اطلاعات آنها به فروش گذاشته شده است، جزییات بیشتری اعلام نکرد.
پیش از این سایبرنیوز در ششم آوریل گزارش کرده بود آرشیو اطلاعات ۵۰۰ میلیون پروفایل لینکدین در یک محفل هکری معروف به فروش گذاشته شده است.
این گزارش در حالی منتشر می شود که چند روز قبل فیسبوک اعلام نمود عوامل خلافکار اطلاعات کاربران این شبکه اجتماعی را که در سپتامبر سال ۲۰۱۹ با بهره برداری از نقص ابزار همگام سازی تماسها در پلت فرم فیسبوک جمع آوری شده بود را به دست آورده اند. سخنگوی فیسبوک اعلام نمود این شبکه اجتماعی به بالای ۵۳۰ میلیون نفری که اطلاعاتشان از این طریق به دست هکرها افتاده است و بتازگی در یک پایگاه داده قابل دسترس شده است، اطلاع نداده و قصد ندارد چنین کاری را انجام دهد.
بر اساس گزارش رویترز، شبکه های اجتماعی نظیر فیسبوک و توییتر به سبب نحوه مدیریت اطلاعات خصوصی کاربران در پلتفرمهایشان مورد انتقاد قرار گرفته اند. فیسبوک در سال ۲۰۱۹ با کمیسیون تجارت فدرال آمریکا درباب تحقیقات مربوط به سوءاستفاده این شرکت از اطلاعات کاربران به توافق رسیده بود.
دیده بان حریم خصوصی ایتالیا در پی انتشار گزارش فروش اطلاعات ۵۰۰ میلیون کاربر لینکدین، در اطلاعیه ای از شروع تحقیقات در این زمینه آگاهی داد و اعلام نمود ایتالیا یکی از بالاترین آمارهای اشتراک در لینکدین را در بین کشورهای اروپایی دارد و از کاربران لطمه دیده خواست به هر گونه وضعیت غیرمعمول مربوط به شماره تلفن و حسابشان، به دقت توجه نمایند.
اقدام رگولاتور ایتالیایی بعد از اقدام اخیر رگولاتور حریم خصوصی ایرلند صورت می گیرد که اعلام نمود در حال بررسی درز اطلاعات بیش از ۵۰۰ میلیون کاربر فیسبوک است. گراهام دویل، سخنگوی کمیسیون حفاظت از دیتای ایرلند اعلام نمود این رگولاتور در تماس با لینکدین بوده و الان منتظر پاسخ به برخی سوالات است. مقامات رگولاتوری لوکزامبورگ هم اعلام نمودند در تلاش هستند تا دریابند چه تعداد از شهروندانشان با مشکل درز اطلاعات روبرو شده اند.
مقررات حفاظت از دیتای عمومی اتحادیه اروپا که از ماه مه سال ۲۰۱۸ به اجرا درآمد، زمینه را برای مقامات کشوری در این بلوک هموار کرده تا شرکتهایی که مقررات مذکور را نقض می کنند را به اندازه چهار درصد فروش سالانه شان جریمه کنند.
More Stories
مانور آمادگی همراه اول برای رویارویی با بحران
رگولاتوری اعلام کرد؛ رشد تعداد مشترکین و ضریب نفوذ خدمات ارتباطی
گوگل به اجبار کروم را می فروشد