در حالیکه ˮریچارد برانسونˮ ۱۰ روز قبل برای اولین بار یک پرواز فضایی تجاری خصوصی به لبه فضا را تجربه نمود و روز گذشته هم ˮجف بزوسˮ موفق به انجام این کار شد، حالا فقط ˮایلان ماسکˮ باید این سفر را با شرکت ˮاسپیس ایکسˮ تجربه کند تا این مسابقه میان ثروتمندان کارآفرین شکل کاملا رسمی به خود بگیرد.
به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا، در این گزارش به بررسی طرح های شرکتهای “ویرجین گلکتیک”(Virgin Galactic)، “بلو اوریجین”(Blue Origin) و “اسپیس ایکس”(SpaceX) برای رسیدن به لبه فضا و راه اندازی گردشگری فضایی و تفاوت و شباهت های فناوری های مورد استفاده آنها در این راه می پردازیم.
در حالی که شرکت “اسپیس ایکس” تحت حمایت و رهبری “ایلان ماسک” امکان دارد پر سر و صداترین نام در حوزه اکتشافات فضایی خصوصی باشد، اما مدیر عامل شرکت “تسلا” برخلاف موفقیت های چشم گیر در عرصه فضا، تنها ثروتمند کارآفرین در بین سه شرکت پیگیر راه اندازی گردشگری فضایی است که هنوز موفق به سفر به لبه فضا نشده است.
“جف بزوس” بنیان گذار شرکت “آمازون”، صاحب شرکت فضایی خود معروف به “بلو اوریجین” است و روز گذشته با موشک “نیو شپارد”(New Shepard) به همراه سه تن دیگر موفق به پرواز به لبه فضا شد و ۱۰۰ کیلومتر بالاتر از سطح زمین قرار گرفت و به سلامت به زمین بازگشت.
همچنین “ریچارد برانسون” بنیان گذار شرکت “ویرجین گلکتیک” که مجموعه شرکت هایش در همه امور از خطوط هوایی گرفته تا مراقبت های بهداشتی دستی بر آتش دارد، ۱۰ روز پیش، یکشنبه بیستم تیر ماه ابتدا با یک هواپیمای مخصوص به همراه پنج تن دیگر به هوا رفت و سپس با موشک به لبه فضا رفت و به زمین بازگشت.
وی با این کار به آرزوی سفر خصوصی به فضا که برای چندین دهه به دنبال آن بود، تحقق بخشید.
منبع: عاشق وب
More Stories
مانور آمادگی همراه اول برای رویارویی با بحران
رگولاتوری اعلام کرد؛ رشد تعداد مشترکین و ضریب نفوذ خدمات ارتباطی
گوگل به اجبار کروم را می فروشد