آذر ۴, ۱۴۰۳

عاشق وب

سایتی برای دوستداران وب. اخبار روز فناوری اطلاعات را در سایت عاشق وب دنبال کنید

کمبود تراشه به فروش شیائومی ضربه زد

Rate this post

درآمد شرکت شیائومی در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۱ به سبب رشد بسیار اندک فروش تلفن هوشمند و تشدید رقابت، رشد ضعیف تر از حد مطلوبی پیدا کرد.

به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا، درآمد شیائومی در سه ماهه سوم ۸.۲ درصد رشد کرد. این شرکت که عمده درآمدش از فروش تلفن هوشمند است، اعلام نمود درآمد تلفن هوشمند در سه ماهه منتهی به ۳۰ سپتامبر ۰.۴ درصد رشد کرد و به ۴۷.۸ میلیارد یوان (۷.۴۹ میلیارد دلار) رسید که ضعیف ترین رشد فروش سه ماهه از سال ۲۰۰۰ بود.

ارزش سهام شیائومی در پی انتشار درآمد ضعیف تر از حد مطلوب این شرکت در زمان گشایش معاملات روز چهارشنبه حدود هفت درصد ریزش کرد.

فروش تلفن هوشمند شیائومی در سه ماهه سوم برمبنای سالانه ۵.۸ درصد کم شد و به ۴۳.۹ میلیون دستگاه رسید. این شرکت کمبود جهانی تراشه را عامل این کاهش معرفی نمود.

شیانگ وانگ، رئیس شیائومی در کنفرانس اعلام درآمد این شرکت اظهار داشت: شیائومی به سختی برای تامین قطعات برای گوشیهای ۴G در بازارهای خارجی تلاش می کند.

وی انتظار دارد این کمبود در نیمه اول سال ۲۰۲۲ ادامه پیدا کند با این وجود پیش بینی می کند شیائومی رشد بسیار بالایی در سال میلادی آینده داشته باشد.

مجموع فروش شیائومی در سه ماهه ژوییه تا سپتامبر به ۷۸.۰۶ میلیارد یوان رسید که پایینتر از ۷۹.۲۰ میلیارد یوان پیش بینی بازار از فروش سه ماهه این شرکت بود.

شیائومی که بعد از تحریم های آمریکا مقابل هواوی، موفق شد سهم بازار این شرکت در چین را تصاحب کند، بتازگی عرصه را به رقبای پرفروش خود اوپو، Vivo و آنر (Honor) واگذار کرده است.

طبق آمار شرکت تحقیقاتی Canalys، آنر از شیائومی سبقت گرفت و از نظر سهم بازار در چین در سه ماهه سوم در رتبه سوم قرار گرفت.

فروش شیائومی در چین در مدت مذکور تنها چهار درصد رشد کرد. در مجموع فروش تلفن هوشمند در چین پنج درصد کم شد.

شیائومی در واکنش به تشدید رقابت، ماه گذشته تلاش گسترده ای را برای توسعه فروش غیرآنلاین شروع کرد و ۱۰ هزارمین شعبه فروش خود در چین را گشود. این شرکت وعده داد شمار شعبه های فروش خودرا ظرف دو تا سه سال آینده سه برابر کند.

این سازنده تلفن هوشمند که در مارس اعلام نمود ۱۰ میلیارد دلار برای ورود به بازار خودروی برقی هزینه خواهد کرد، اعلام نمود انتظار دارد تولید انبوه خودرو های برقی را در نیمه اول سال ۲۰۲۴ شروع کند.

شیائومی همین طور از فروش تبلیغات آنلاین و انواع دیگر محصولات سخت افزاری مصرفی درآمد دارد. رشد واحد خدمات اینترنتی شیائومی که عمدتاً با قرار دادن تبلیغات در اپلیکیشن های مختلف درآمدزایی دارد، برمبنای سال به سال ۲۷ درصد افزوده شد.

بر اساس گزارش رویترز، بدون درنظر گرفتن رشد و ضرر یکباره، شیائومی ۵.۱۸ میلیارد یوان سود داشت که تا حدود زیادی مطابق با انتظار مفسرین بود که سود این شرکت را ۵.۰۹ میلیارد یوان پیش بینی کرده بودند.