مِتا پلتفرمز (شرکت مادر فیس بوک)، ساخت ساعت هوشمند مجهز به دو دوربین را متوقف کرد و در عوض به ساخت دستگاههای مچی دیگر متمرکز شده است.
به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا، این دستگاه که حداقل به مدت دو سال در دست ساخت بود، به گونه ای طراحی شده بود که شامل چندین قابلیت مشابه ساعتهای هوشمند دیگر شامل ردیابی فعالیت، پخش آهنگ و ارسال پیام بود. نمونه اولیه این دستگاه که ساخت آن حالا متوقف شده است، شامل دو دوربین بود که آنرا از پرچمداران بازار نظیر اپل واچ متمایز می کرد. یک دوربین پایین صفحه نمایش و دوربین دیگر در پشت ساعت و رو به مچ دست قرار می گرفت.
دوربین دوم طراحی شده بود تا کاربران بتوانند صفحه ساعت را از بند آن جدا کرده و به سرعت عکس بگیرند. اما بگفته یک منبع آگاه، وجود این دوربین، مشکلاتی را برای قابلیت تبدیل سیگنالهای عصبی از مچ به فرامین دیجیتالی ایجاد کرد. این قابلیت فنی که به الکترومیوگرافی مشهور است، اولویت اصلی برای مِتا بود.
مِتا از مزایای الکترومیوگرافی بعنوان راهی جهت استفاده از دست فرد بعنوان یک کنترلر برای دستگاههای دیگر همچون دستگاههای ویژه متاورس (دنیای مجازی)، تعریف کرده است. مدیران مِتا درباره پتانسیل ساعتهای هوشمند بعنوان قسمتی از نگرش خود برای متاورس صحبت کرده اند. حسگرهایی که در دستگاههای مچی هستند می توانند برای مساعدت با افراد برای کنترل آواتار خود یا تعامل با آنچه بوسیله عینکهای واقعیت افزوده مشاهده می کنند، استفاده شوند.
با وجود توقف ساخت دستگاه دو دوربینه، شرکت مِتا سرگرم کار روی دستگاههای مچی مختلفی است. به کارمندانی که روی این دستگاه با نام کد میلان کار می کردند، اعلام گردید این دستگاه دیگر قرار نیست تولید شود. در ابتدا قرار بود این دستگاه در بهار سال ۲۰۲۳ با قیمت ۳۴۹ دلار ارائه شود. برخی از قابلیتهای طراحی شده برای ساعت هوشمند دو دوربینه، احیانا در محصولات آینده مِتا بکار خواهند رفت.
کاهش هزینه ها، احیانا در تصمیم مِتا برای توقف ساخت این ساعت هوشمند، نقش داشته است. مدیران مِتا در آوریل اعلام نمودند باتوجه به کندی کسب وکار، هزینه های سالانه این شرکت امسال به میزان سه میلیارد دلار کاهش پیدا خواهدنمود و این کاهش هزینه روی استخدام در مِتا هم تاثیر گذاشته است. مارک زاکربرگ، مدیرعامل مِتا در آن زمان به سرمایه گذاران اعلام نموده بود کاهش عمومی هزینه ها به مفهوم آنست که برخی از پروژه ها نسبت به تلاشهای دیگر، در اولویت قرار می گیرند.
بر اساس گزارش بلومبرگ، مِتا این هفته به کارمندانش اعلام نمود یک مدل عینک واقعیت افزوده که به مدت سه سال در دست طراحی بوده است را برای فروش، عرضه نخواهد کرد.
منبع: عاشق وب
More Stories
مانور آمادگی همراه اول برای رویارویی با بحران
رگولاتوری اعلام کرد؛ رشد تعداد مشترکین و ضریب نفوذ خدمات ارتباطی
گوگل به اجبار کروم را می فروشد