به گزارش عاشق وب رگولاتوری کانادا، اپراتور راجرز کامیونیکیشن را به دلیل ۱۹ ساعت اختلال در روز جمعه که دسترسی میلیونها نفر به اینترنت، خدمات مخابراتی و بانکی و پلیس را مختل کرد، جریمه کرد.
به گزارش عاشق وب به نقل از رویترز، راجرز کامیونیکیشن موظف است معادل ۵ روز خدمات اعتباری مجانی را به مشترکان خود عرضه نماید. قطعی خدمات این اپراتور در روز جمعه شبکه بانکی کانادا را هم برای خیلی از افراد غیرقابل دسترس کرد.
رویداد مذکور سبب انتقاد گسترده دولت کانادا، مشتریان و هم سیاستمداران این کشور شد که معتقد بودند این اختلال بر امنیت ملی کانادا و اقتصاد آن تاثیر منفی گذاشته است. رگولاتوری کانادا به راجرز کامیونیکیشن ده روز فرصت داده تا دلایل اختلال و قطعی شبکه که میلیونها کانادایی را گرفتار مشکل کرد، افشا کند.
راجرز در واکنش به این رویداد اعلام نمود: «ما می دانیم که باید اعتماد مشتریانمان را باردیگر به دست آوریم و بعنوان گام اول معادل ۵ روز خدمات را به مجانی به آنها عرضه می دهیم.»
این اپراتور ۱۰ میلیون مشترک خدمات بی سیم و ۲.۲۵ میلیون مشترک اینترنت دارد و ارزش مالی خدمات اعتباری مجانی آن به مشتریان صدمه دیده بین ۶۵ تا ۷۵ میلیون دلار کانادا برآورد می شود.
یکی دیگر از نتایج اختلال خدمات این اپراتور ناممکن شدن هماهنگی انجام پروازها بود. در مجموع ۵۰ سوال برای پاسخگویی در مورد دلایل وقوع این اختلال از جانب دولت کانادا درنظر گرفته شده است که راجرز باید تا ۲۲ جولای به آنها پاسخ دهد.
منبع: weblover.ir
More Stories
مانور آمادگی همراه اول برای رویارویی با بحران
رگولاتوری اعلام کرد؛ رشد تعداد مشترکین و ضریب نفوذ خدمات ارتباطی
گوگل به اجبار کروم را می فروشد