به گزارش عاشق وب، رئیس کمیسیون فنی اتحادیه صنف فناوران کامپیوتر تهران با تاکید این که به تازگی شکایات مردمی در زمینه تعمیر ماینر، کامپیوتر، لپ تاپ و گران فروشی برخی اجزای کامپیوتری زیاد شده است، اظهار داشت: به علت افزایش شکایات مردمی از برخی اعضای صنف فناوران، سختگیری ها برای اعطای جواز بیشتر می شود.
به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا، با انتشار کرونا فعالیت قابل توجهی از کسب و کارها به شکل آنلاین و دورکار شده است، ازاین رو حجم تقاضای مردم برای برخی خدمات بالا گرفت و عده ای برای پیش بردن برخی امور اداری به سراغ کافی نت ها رفتند تا خدمات مورد نیاز را برای آنها انجام دهند. گویا در این دوره کرونا، حجم شکایت مردم از صنف فناوران کامپیوتر تهران به علت آنلاین شدن خدمات دولتی ها و بخش خصوصی بیشتر شده است.
در این حوزه علی منصوری – رئیس کمیسیون فنی اتحادیه صنف فناوران کامپیوتر تهران- به ایسنا اظهار داشت: میزان شکایت مردم از صنف فناوران کامپیوتر تهران به علت دورکاری کسب و کارها نسبت به دوره پیش از کرونا دو برابر شده است. عمده شکایت برخی مردم از اعضای صنف فناوران کامپیوتر کاهش کیفیت تعمیرات، گران فروشی و نداشتن اطلاعات تخصصی برخی کافی نت ها اعلام شده است. متاسفانه برخی از افراد نسبت به تعمیر بعضی از قطعات اطلاعات کافی نداشته و حساسیت کمتری به خرج دادند که این مسئله خسارت جبران ناپذیری را برای کاربران به دنبال داشته است.
وی خاطرنشان کرد: در دوران کرونا انتقادهای زیادی از جانب اعضای فناوران عنوان شد که چرا اتحادیه جواز را با تاخیر و سختگیری های زیاد صادر می کند؟ باید پاسخ داد علت این سختگیری ها اینست که خدمات در ارتباط با این صنف باید باکیفیت و دانش فنی بیشتری در اختیار مردم قرار بگیرد.
رئیس کمیسیون فنی اتحادیه صنف فناوران کامپیوتر تهران با اشاره به اینکه آزمون کمیسیون فنی آنلاین برگزار می شود، اظهار داشت: این روزها افراد جوان با اندک سرمایه ای می توانند کافی نتی در هر گوشه شهر راه اندازی کنند. ازاین رو با عنایت به این که آزمون کمیسیون فنی آنلاین برگزار می شود، اتحادیه از این پس نمی تواند به کسانی که قادر نیستند در آزمون فنی آنلاین شرکت کرده و نتوانند پاسخگوی سوالات مطرح شده توسط کارشناسان فنی باشند، جواز کسب بدهد.
منصوری بیان نمود: گاهی اوقات تعمیر قطعات کامپیوتر به مادربرد و چیپ اختصاص پیدا می کند و درصورتیکه فردی تخصص کافی برای تعمیر نداشته باشد، واحدهای صنفی به شکل پرداخت ریالی خسارت را جبران می کنند. این در شرایطی است که در بعضی موارد رجوع کنندگانی بوده اند که هارد خویش را برای تعمیر به اعضای این صنف سپردند که متاسفانه به علت برخی ناشی گری ها و عدم تخصص لازم به اطلاعات و اسناد مردم خسارت زده شده است. معمولاً این نوع خسارت را نمی توان با پرداخت وجه جبران کرد و عمده مشکل و دغدغه اتحادیه در این حوزه است.
وی همینطور به مدیران کافی نت ها سفارش کرد: از این پس صاحبان کافی نت ها افرادی را در این بخش انتخاب کنند که در این عرصه کاری حساس، با دانش فنی بالا و امین باشند و با دقت و اطلاعات بیشتری خدمات مورد نیاز مردم را انجام دهند.
منبع: عاشق وب
More Stories
مانور آمادگی همراه اول برای رویارویی با بحران
رگولاتوری اعلام کرد؛ رشد تعداد مشترکین و ضریب نفوذ خدمات ارتباطی
گوگل به اجبار کروم را می فروشد