به گزارش عاشق وب، خراسان رضوی گوشیهای هوشمند در هند نقش مهمی در تحول دیجیتال این کشور ایفا می کنند اما هنوز صدها میلیون نفر در این کشور، صاحب این دستگاه ها نیستند.
به نقل از نشنال نیوز، این روند سبب ایجاد فرصت های عظیمی برای تولیدکنندگان و شرکت ها در محدوده وسیعی از بخش ها می شود تا به بازار جدیدی دست یابند اما به قول تحلیل گران هنوز راه زیادی در تحول دیجیتالی این کشور وجود دارد.
هارش اس کدیا، مدیر اجرایی آژانس بازاریابی دیجیتال در هند(Auburn Digital Solution) می گوید: انقلاب دیجیتال هند با پذیرش گسترده تر فناوری گوشیهای هوشمند، تحرک بی سابقه ای داشته است. این امر به محدوده وسیعی از بخش ها ازجمله فناوری های مالی، تجارت الکترونیک، مراقبت های بهداشتی، آموزش، بازاریابی و شبکه های اجتماعی کمک کرده است که بیشترین سود را از پذیرش روز افزون گوشیهای هوشمند به دست آورند. برای اغلب مردم هند، تلفن هوشمند راه اصلی دسترسی به اینترنت است.
بر مبنای تحقیقات کانترپوینت، بیشتر از ۶۰۰ میلیون کاربر گوشی هوشمند در دومین کشور پرجمعیت جهان وجود دارد با این حال، درصد قابل توجهی از جمعیت ۱.۴ میلیاردی باقی می ماند که هنوز گوشیهای هوشمند خریداری نکرده و آنلاین نیستند. با این وجود، گسترش سریع استفاده از گوشیهای هوشمند در سرتاسر کشور هند طی سالهای اخیر به میلیونها هندی امکان داده است تا برای نخستین بار آنلاین شوند.
به قول شرکت مشاوره مک کینزی، این نوآوری می تواند اقتصاد دیجیتال کشور را تا سال ۲۰۲۵ از ۲۰۰ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۸ به یک تریلیون دلار برساند.
افزایش اتصال بخش مهمی از تلاش دولت نخست وزیر هند، نارندرا مودی به سمت رویای خود برای «هند دیجیتالی» است که هدف آن افزایش دسترسی به اینترنت و توانمندسازی مردم به لحاظ دیجیتالی است.
ویشش شارما، مدیر بازاریابی گروه آشیکا، یک گروه خدمات مالی مستقر در بمبئی می گوید: در ۱۰ سال گذشته، ضریب نفوذ تلفن های هوشمند و اینترنت همراه ۶۰ درصد افزایش پیدا کرده و در نتیجه شکاف شهری و روستایی در هند را با سرعتی باورنکردنی پر کرده است.
تبدیل هند تحت سلطه پول نقد به یک اقتصاد دیجیتال، برجسته ترین گواه تاثیر نفوذ بیشتر تلفن همراه، بهبود اتصال و بسته های اینترنت سریع تر و ارزان تر است.
هند بعضی از ارزان ترین نرخ های داده را در جهان دارد و افزایش استفاده از تلفن های هوشمند به گسترش پایگاه مشتری برای شرکتهای تجارت الکترونیک کمک کرده همینطور دسترسی بخش بانکداری را در مناطق روستایی که خیلی از مردم فاقد بانک بودند، باز کرده و انتخابهای بیشتری برای تراکنش های مالی بوجود آورده است.
وینیت خاندار، مدیر اجرایی و مؤسس MyFundBazaar، یک بسترسرمایه گذاری اظهار نمود: این خلاء در دسترسی به خدمات مالی به علت رواج تلفن های هوشمند پر شده است که شامل درخواست اعتبار، انتقال پول دیجیتال، پرداخت های بدون حساب بانکی می شود.
طبق اطلاعات مک کینزی، بهبود قابلیت های دیجیتال، اتصال بیشتر و سریع تر به صورت اساسی تاحدی هر بخش از اقتصاد هند را تغییر خواهد داد. این امر شاید هم ارزش اقتصادی قابل توجهی ایجاد نماید و هم ماهیت کار را برای ده ها میلیون هندی تغییر دهد.
با وجود خطرات افزایش شکاف دیجیتال به علت پذیرش نابرابر در میان مشاغل، پتانسیل رشد هند را به یکی از مهم ترین بازارها برای خیلی از برندها تبدیل می کند.
افزایش استفاده از گوشیهای هوشمند در سرتاسر کشور به معنای وجود رقابت شدید بین تولیدکنندگان گوشیهای هوشمند است.
بر مبنای آخرین تحقیقات کانترپوینت، محموله های گوشیهای هوشمند هند که گوشیهای تولیدکنندگان را به خرده فروشان تحویل داده اند، در سه ماهه آوریل تا ژوئن ۹ درصد رشد داشته و به صورت تقریبی به ۳۷ میلیون دستگاه رسیده است.
شیائومی چین همچنان از نظر عرضه گوشیهای هوشمند در صدر بازار هند و ۱۹ درصد از سهم بازار را به خود اختصاص داده و بعد از آن برند کره جنوبی، سامسونگ دارای سهم بازار مشابه و برند چینی ویوو هم با سهمی ۱۴ درصدی وارد بازار شده است.
شیلپی جین، تحلیلگر تحقیقاتی در کانترپوینت اظهار داشت: متوسط قیمت فروش گوشیهای هوشمند هم شاهد یک روند رو به رشد بوده و سالانه ۱۰ درصد رشد کرده است که ناشی از افزایش سهم بخش های قیمت بالاتر بود. سهم قیمتی بیشتر از ۲۰ هزار روپیه (۲۵۱ دلار) در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۲ به بالاترین میزان خود رسید و از مرز ۲۲ درصد عبور کرد.
وی ادامه داد: در بخش های بالاتر و عالی به علت در دسترس بودن طرح های تأمین مالی با هدف افزایش، قیمت دستگاه ها تحریک شده است. گوشیهای هوشمند ۵G هم در آستانه راه اندازی برنامه ریزی شده این شبکه در هند در اواخر سالجاری، طرفداران زیادی پیدا کرده اند.
طبق گزارش کانترپوینت، در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۲، از کل محموله ها، تلفن های هوشمند با قابلیت ۵G میزان ۲۹ درصد را به خود اختصاص داده اند.
موکش آمبانی، رئیس صنایع Reliance، می خواهد روی کاربران بیشتری که به ۵G روی می آورند، سرمایه گذاری کند.
وی در مجمع عمومی سالانه شرکت خود در هفته گذشته، اعلام نمود که شرکت مخابراتی جیو می خواهد با گوگل ارتباط برقرار کند تا یک گوشی هوشمند ۵G فوق العاده مقرون به صرفه را عرضه نماید.
جیو می خواهد شبکه نسل پنجم خویش را دو ماه آینده راه اندازی کند سپس اتصال را در سرتاسر هند گسترش دهد تا کل کشور را تا آخر سال آینده زیر پوشش قرار دهد.
اپل هم به صورت فزاینده ای بر فرصت های موجود در بازار گوشیهای هوشمند هند تمرکز می کند. طبق گزارش بلومبرگ، این شرکت بزرگ فناوری ایالات متحده به دنبال افزایش تولید در هند و تولید آیفون ۱۴ آینده خود در این کشور است چونکه به نظر می آید از چین جدا شود.
عرضه گسترده ۵G و موفقیتی که تولیدکنندگان طی موج ۴G در دستیابی به مشتریان جدید و نفوذ عمیق به بازار داشتند، همراه با مشوق های دولتی به سازندگان جهانی برای سرمایه گذاری در تولید محلی آسایش می دهد. ما می توانیم ببینیم که سخت افزار بخش بزرگی از داستان ۵G در هند است.
با عنایت به قیمت بالای محصولات اپل، این برند نمی تواند برای توده های هندی که به سادگی توانایی خرید دستگاههای آنرا ندارند، جذاب باشد اما این برند در میان خریداران ثروتمند جذابیت زیادی دارد. طبق گزارش کانترپوینت، فروش اپل در هند در سه ماهه دوم سال ۶۳ درصد رشد داشته است.
باوجود افزایش دیجیتالی شدن و استفاده از موبایل در هند، بازار هنوز اشباع نشده است و فضایی برای رشد وجود دارد.
لالیت آرورا، بنیان گذار آکادمی عالی KW و یک مربی بازاریابی شبکه های دیجیتال بیان می کند: احساس می کنم مردم در شهرهای کوچکتر کمتر در معرض استفاده از رسانه های دیجیتال هستند. آنان بعد از شرایط کووید-۱۹ در هند، در موقعیت فرایند یادگیری بوده اند اما هنوز، آموزش کافی در مورد نحوه ی استفاده از برنامه های شبکه های اجتماعی را ندارند.
منبع: weblover.ir
More Stories
گوگل به اجبار کروم را می فروشد
قدرتمندترین تراشه هوش مصنوعی انویدیا بیش از اندازه داغ می شود
هوش مصنوعی برای مقاصد عمومی هدف جدید قانونگذاران اروپایی