آذر ۲, ۱۴۰۳

عاشق وب

سایتی برای دوستداران وب. اخبار روز فناوری اطلاعات را در سایت عاشق وب دنبال کنید

پرداخت ۴۵ درصد درآمد فروش تبلیغات یوتیوب به تولیدکنندگان محتوا

Rate this post

عاشق وب: یوتیوب در رقابت با تیک تاک، مدل جدیدی برای درآمدزایی تولیدکنندگان محتوا از ویدیو های کوتاه، معرفی نمود.

به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا، یوتیوب تبلیغاتی را در سرویس ویدئوی کوتاه Shorts نمایش خواهد داد و تولیدکنندگان ویدئو، ۴۵ درصد از درآمد این تبلیغات را دریافت می کنند. استاندارد توزیع درآمد تبلیغات برای ویدیو های خارج از این سرویس، ۵۵ درصد است. در مقابل، تیک تاک برای پرداخت پول به تولیدکنندگان محتوا، یک میلیارد دلار اعتبار اختصاص داده است.

سرویس ویدئویی یوتیوب برای رقابت با تیک تاک گرفتار چالش شده است و اواخر سال ۲۰۲۰ با راه اندازی سرویس Shorts که شامل ویدیو های یک دقیقه ای است، بیش از ۱.۵ میلیارد بیننده ماهانه جذب کرد.

یوتیوب در آوریل یک صندوق ۱۰۰ میلیون دلاری برای تشویق تولیدکنندگان محتوا، به ساخت ویدئو، ایجاد کرد و طرح اشتراک گذاری درآمد فروش تبلیغات که اولین بار توسط نیویورک تایمز گزارش شد، پیشنهاد جذاب تری نسبت به این صندوق است و تا حدودی با پیشنهاد تیک تاک به تولیدکنندگان محتوا، برابری می کند.

تارا والپرت لِوی، نایب رییس یوتیوب اظهار داشت: یوتیوب بخش کوچک تری از فروش را با تولیدکنندگان محتوا در Shorts تقسیم می کند تا سرمایه گذاری قابل توجه آنها در توسعه این سرویس را جبران کند.

بر اساس گزارش رویترز، گوگل در نیمه اول سال میلادی جاری، ۱۴.۲ میلیارد دلار از درآمد فروش تبلیغات در یوتیوب کسب نمود که ۹ درصد بالاتر از زمان مشابه در سال ۲۰۲۱ بود. اما فروش تبلیغات در سه ماهه سوم، کندترین رشد را از زمان شروع انتشار این آمار در سه سال قبل داشت. هر چند، عوامل اقتصادی جهانی در این کندی رشد دخیل بوده اند اما تیک تاک هم نقش داشت.