آذر ۲, ۱۴۰۳

عاشق وب

سایتی برای دوستداران وب. اخبار روز فناوری اطلاعات را در سایت عاشق وب دنبال کنید

به دلیل گمراه کردن مصرف کنندگان؛ استرالیا از فیت بیت شکایت می کند

Rate this post

به گزارش عاشق وب، رگولاتور رقابت استرالیا فرآیند برگزاری دادگاهی ضد فیت بیت را فراهم می آورد چونکه مدعی است این شرکت با ادعاهای جعلی یا گمراه کننده در رابطه با گارانتی محصولاتش، مصرف کنندگان را گمراه کرده است.
به گزارش عاشق وب به نقل از رویترز، رکمیسیون رقابت و مصرف کننده استرالیا(ACCC) اعلام نمود بین می ۲۰۲۰ تا فوریه ۲۰۲۲ میلادی فیت بیت ادعا می کرد مشتریان نمی توانند در صورت پس دادن کالای معیوب در بازه زمانی ۴۵ روز بعد از خرید یا بارگیری، وجه کامل را دریافت نمایند. این امر برخلاف قوانین مصرف کننده استرالیا است. جینا کاس-گات لیب مدیر ACCC در اینباره می گوید: تمام مشتریان به صورت خودکار از حقوق مصرف کننده بهره می برند که نمی توان آنرا استثنا و محدود کرد یا تغییر داد. حقوق گارانتی مصرف کننده علاوه بر هر نوع ضمانت دیگری است که توسط تولید کنندگان عرضه می شود. این رگولاتور اعلام نمود قانون مصرف کننده استرلیا بازه ۴۵ روزه برای بازپرداخت وجه و همینطور حقوق مصرف کننده در مورد تعویض کالاهای معیوب را با عنایت به آنکه کالای مذکور چه زمان خریده شده، اعمال نمی نماید. علاوه بر آن فیت بیت به مشتریانش اعلام نموده بود آنها بمحض دریافت جایگزین یک کالای معیوب، در صورتی که ضمانتنامه محدود ۲ ساله کالا برای دستگاه اولیه منقضی شده باشد، آنها مجاز به دریافت کالای جایگزین دوم نیستند. فیت بیت به گوگل متعلق می باشد و تابحال به درخواست ها برای اظهار نظر پاسخی نداده است. ACCC خواهان جریمه این شرکت شده و مدعی است پرونده ضد آن شامل ۵۸ نمونه از مشتریانی است که هنگام شکایت از دستگاههای معیوب توسط فیت بیت گمراه شده اند.