به گزارش عاشق وب، مارک زاکربرگ، مدیرعامل ˮمتا پلتفرمزˮ برای حل نگرانی کارمندان این شرکت در رابطه با اوضاع مالی آن، اعلام نمود واتس اپ و مسنجر، پیشران موج بعدی رشد فروش متا خواهند بود.
به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا، زاکربرگ بعد از گذشت یک هفته از اعلام اخراج ۱۱ هزار کارمند متا، در دیدار با کارمندان این شرکت به پاسخگویی سوالات پرداخت. وی اپلیکیشن های پیام رسان متا را بسیار نزدیک به مرحله درآمدزایی در مقایسه با قدرت های تبلیغاتی فیسبوک و اینستاگرام توصیف کرد.
مدیرعامل متا اظهار داشت: ما در رابطه با فرصت های بسیار بلندمدتی نظیر متاورس زیاد صحبت کرده ایم اما حقیقت اینست که پیام رسان تجاری، احیانا رکن بزرگ بعدی کسب و کار ما خواهد نمود چونکه برای درآمدزایی بیشتر از واتس اپ و مسنجر کوشیده ایم.
متا برای برخی از مصرف کنندگان امکان گفت و گو با فروشندگان و خرید از راه اپلیکیشن های پیام رسان را فراهم نموده و اخیرا قابلیت جدیدی را در برزیل اعلام نموده است.
زاکربرگ هزینه ای که متا در واحد “رئالیتی لبز” که مسئول توسعه پروژه متاورس است، انجام داده را کم اهمیت شمرد و اظهار داشت: مردم، قابل توجه ترین هزینه متا بوده اند و بعد از آن هزینه سرمایه بوده که عمده آن برای زیرساخت به منظور پشتیبانی از مجموعه اپلیکیشن های شبکه اجتماعی متا هزینه شده است. حدود ۲۰ درصد از بودجه متا به “رئالیتی لبز” اختصاص پیدا کرده است. در “رئالیتی لبز”، این واحد بیشتر از نیمی از بودجه خویش را برای حقیقت افزوده هزینه کرده و محصولات عینک هوشمند جدید تا چند سال آینده همچنان معرفی می گردند و عینکهای حقیقت افزوده تمام عیار تا یک دهه دیگر رونمایی خواهند شد.
حدود ۴۰ درصد از بودجه “رئالیتی لبز” برای حقیقت افزوده اختصاص پیدا کرده و ۱۰ درصد برای پلتفرم های اجتماعی آینده گرا مانند دنیای مجازی هاریزن (Horizon) صرف شده است.
بر اساس گزارش یاهو فاینانس، اندرو بوثورث، مدیر ارشد فناوری متا که “رئالیتی لبز” را اداره می کند، اظهار نمود: عینکهای حقیقت افزوده باید مفیدتر از تلفنهای همراه باشند تا بتوانند مشتری پیدا کرده و فراگیر شوند.
منبع: عاشق وب
More Stories
رگولاتوری اعلام کرد؛ رشد تعداد مشترکین و ضریب نفوذ خدمات ارتباطی
گوگل به اجبار کروم را می فروشد
قدرتمندترین تراشه هوش مصنوعی انویدیا بیش از اندازه داغ می شود