آذر ۲, ۱۴۰۳

عاشق وب

سایتی برای دوستداران وب. اخبار روز فناوری اطلاعات را در سایت عاشق وب دنبال کنید

حاکمیت سایبری در خارج از کشور -۳۵۴ سرویسهای گوگل برای کاربران اتحادیه اروپا شفاف تر می شود

Rate this post

به گزارش عاشق وب، طبق بیانیه کمیسیون اتحادیه اروپا گوگل توافق کرده اطلاعات واضح تری برای کاربران گوگل استور، گوگل پلی استور، گوگل هتلز و گوگل فلایتز در اروپا  فراهم آورد.
به گزارش عاشق وب به نقل از رویترز، این شرکت فناوری بزودی نشان داده است بعنوان یک واسطه عمل می کند یا محصولات را به صورت مستقیم می فروشد و بهتر است در رابطه با ارسال محموله به مشتریان و تعمیرات و بازگشت محصول اطلاع رسانی کند. گوگل اقدامات مذکور را برای همخوانی با قوانین اتحادیه ار وپا و بعد از مذاکراتی با شبکه همکاری پشتیبانی از مصرف کننده(CPC) انجام می دهد که در سال ۲۰۲۱ میلادی شروع شد. دیدیه ریندیر در اطلاعیه ای در اینباره نوشته است: مصرف کنندگان اتحادیه اروپا لایق اطلاعاتی شفاف و کامل هستند تا بتوانند آگاهانه انتخاب کنند. این تعهدات از جانب گوگل یک گام فراتر در این راه هستند. گوگل فلایتز و گوگل هتلز بزودی به مشتریان خود نشان می دهند به صورت مستقیم کالا و سرویسی را می فروشند یا فقط بعنوان واسطه برای شرکتهای دیگر عمل می کنند. آنها همینطور باید مرجع قیمت برای تخفیف ها را ذکر و شفاف سازی کنند. نقد های گوگل تایید شده نیستند. در نهایت آنها باید همان مجموعه قوانین شفافیت که در پلت فرم های دیگر مانند Expedia.comاستفاده می شود را پیروی کنند. در این میان، گوگل استور و گوگل پلی استور هم باید اطلاعات شفافی در رابطه با پیش قراردادی در ارتباط با قیمت های ارسال محموله، حق رد سفارش و تعمیر یا جایگزین کردن را فراهم نمایند. همینطور این سرویس ها باید یافتن اطلاعات در رابطه با فروشندگان همچون نام و آدرس قانونی آنها همراه روش های تماس مستقیم و اثرگذار را مشخص کنند. در آخر این شرکت آمریکایی باید به کاربران نشان دهد که چگونه نسخه های گوگل پلی در کشورهای مختلف را با عنایت به پیروی از قوانین مسدود سازی جغرافیایی اتحادیه اروپا عرضه نماید و به آنها اجازه دهد از روش های پرداخت از هر کشور اتحادیه اروپا استفاده نمایند. گوگل هم اکنون تغییرات کشور محل اقامت کاربران را به یک مرتبه در سال محدود می کند که می تواند سبب از دست دادن محتوا یا هر اعتباری شود. این تغییر بگونه ای طراحی شده است که به مصرف کنندگان اجازه می دهد از حقوق یکسانی برخوردار شوند و به همان محتوا در هر کجای اتحادیه اروپا دسترسی داشته باشند. نه گوگل و نه کمیسیون اتحادیه اروپا هنوز اعلام نکرده اند که این تغییرات چه زمانی اعمال می شود.