به گزارش عاشق وب، طبق تحقیق دانشگاه هاروارد، شبکه های اجتماعی سال قبل از بخش تبلیغات بخش افراد زیر سن قانونی در آمریکا در مجموع ۱۱ میلیارد دلار درآمد داشتند.
به گزارش عاشق وب به نقل از آسوشیتدپرس، به قول محققان این یافته ها نشان داده است دولت آمریکا باید برای شبکه های اجتماعی قانون تعیین کند. چونکه شرکت هایی که از کودکان در پلت فرم هایشان درآمدزایی می کنند، نتوانسته اند به صورت صحیح خویش را قانونمند کنند. آنها اشاره کرده اند چنین قوانینی در کنار شفافیت بیشتر از سوی شرکتهای فناوری می تواند از صدمه به سلامت ذهنی جوانان اجتناب و روش های تبلیغاتی مخربی که کودکان و نوجوانان را هدف گرفته اند، محدود کند. پژوهشگران برای دستیابی به رقم درآمد شرکت ها، تعداد کاربران کمتر از ۱۸ سال فیسبوک، اینستاگرام، اسنپ چت، تیک تاک، ایکس و یوتیوب در ۲۰۲۲ میلادی را برپایه داده های جمعیتی مرکز آمار آمریکا و اطلاعات تحقیقات مؤسسات Common Sense Media و Pew Research تخمین زدند. در مرحله بعد آنها داده های شرکت تحقیقاتی eMarketer و Qustodio (یک اپلیکیشن کنترل والدین) را استفاده کردند تا درآمد تبلیغاتی هر پلت فرم درآمریکا در ۲۰۲۲ میلادی و مدت زمانیکه کودکان روزانه در هر شبکه اجتماعی می گذراندند را تخمین بزنند. بعد از آن محققان اعلام نمودند با استفاده از داده ها یک مدل شبیه سازی ساختند تا میزان درآمد تبلیغاتی پلت فرم ها از افراد زیر سن قانونی در آمریکا را تخمین بزنند. محققان و قانونگذاران از مدت ها قبل روی تأثیرات منفی ریشه دار در شبکه های اجتماعی تمرکز کرده اند که الگوریتم های آنها برای تشویق کودکان به استفاده بیش از اندازه از پلت فرم طراحی شده است. در بخشی از گزارش آمده است: کودکان و نوجوانانی که به مدرسه می روند، احتمالا می توانند تبلیغات را تشخیص دهند اما هنگامیکه این تبیلغات در شبکه های اجتماعی مورد اعتماد قرار داده می شود، اینفلوئنسرها آنرا ترویج می کنند یا در کنار محتوای شخصی سازی شده نمایش داده می شود، این گروه سنی نمی توانند در مقابل تبلیغات مقاومت کنند. طبق تحقیق هاروارد بیشترین درآمد تبلیغاتی از کاربران ۱۲ ساله و کمتر، به یوتیوب (۹۵۹.۱ میلیون دلار) و بعد از آن به ترتیب به اینستاگرام (۸۰۱.۱ میلیون دلار) و فیسبوک (۱۳۷.۲ میلیون دلار) متعلق می باشد. دراین میان بیشترین درآمد تبلیغاتی از کاربران ۱۳ تا ۱۷ ساله به اینستاگرام (۴ میلیارد دلار)، تیک تاک (۲ میلیارد دلار) و یوتیوب (۱.۲ میلیارد دلار) مربوط است. محققان همینطور تخمین می زنند که اسنپ چت بیشترین سهم از درآمد کلی تبلیغات خویش را در سال ۲۰۲۲ از کاربران زیر ۱۸ سال (۴۱ درصد) و بعد از آن TikTok (۳۵ درصد)، یوتیوب (۲۷ درصد) و اینستاگرام (۱۶ درصد) به دست آورده است.
منبع: weblover.ir
More Stories
یک ایرانی مدیر ارشد مالی ایکس شد
مانور آمادگی همراه اول برای رویارویی با بحران
رگولاتوری اعلام کرد؛ رشد تعداد مشترکین و ضریب نفوذ خدمات ارتباطی