به گزارش عاشق وب، نمایندگان پارلمان انگلیس متا را متهم کرده اند که مشکل کلاهبرداری آنلاین در پلت فرم هایش را جدی نگرفته است.
به گزارش عاشق وب به نقل از پرس اسوسیشن، بعد از آنکه نمایندگان صنعت بانکداری اعلام نمودند بیشترین کلاهبرداری هایی که مشاهده می کنند از پلت فرم های متا شروع شده، شرکت مادر فیسبوک و اینستاگرام تحت تحقیق دقیق کمیته منتخب امور داخلی انگلیس(Home Affairs Select Committee) قرار گرفته است. پل دیویس مدیر پیشگیری از جرایم مالی در TBS در اینباره به کمیته مذکور اظهار داشت: فیسبوک مکان اصلی شروع کلاهبرداری ها است. طرح های مجرمانه جعل هویت و سرمایه گذاری جعلی از شایع ترین انواع کلاهبرداری از مشتریان بانکی است. او در اینباره اظهار داشت: در مورد کلاهبرداری های گفته شده، که به عقیده من موارد اصلی هستند، حدود ۸۰ درصد آنها از شبکه های اجتماعی آغاز می شوند. البته صادقانه، وقتی می گویم شبکه اجتماعی، باید بگویم که بیشتر این کلاهبرداری ها از کانال هایی آغاز می شوند که به یک شرکت خاص یعنی متا تعلق دارند. فیسبوک هیچ کانال پرداختی ندارد. در مقابل فیلیپ میلتون مدیر سیاستگذاری عمومی در قسمت کلاهبرداری در شرکت متا به کمیته اظهار داشت: این شرکت با چنین چالشی بسیار جدی برخورد می کند. وی در ادامه اضافه کرد: ما از سال ۲۰۱۶ میلادی ۲۰ میلیارد دلار در رابطه با حفظ ایمنی و امنیت هزینه کردیم و این روند کند نشده است. ما فقط پارسال ۵ میلیارد دلار صرف این چالش کردیم. الان ۴۰ هزار نفر درسراسر شرکت برای حفظ ایمنی و امنیت فعالیت می نمایند که نیمی از این افراد به صورت مستقیم محتوا را بررسی می کنند. ازاین رو ما سرمایه گذاری قابل توجهی برای پیشگیری از وقوع این نوع کلاهبرداری می نماییم. از طرفی تیم لاتون یکی از اعضای کمیته و نماینده پارلمان عضو حزب محافظه کار اظهار داشت: ۵ میلیارد دلاری که متا مدعی است سال قبل صرف ایمنی و امنیت شده معادل کمتر از ۴ درصد درآمد سالانه شرکت بوده و رقم بسیار بالایی نیست.
منبع: weblover.ir
More Stories
یک ایرانی مدیر ارشد مالی ایکس شد
مانور آمادگی همراه اول برای رویارویی با بحران
رگولاتوری اعلام کرد؛ رشد تعداد مشترکین و ضریب نفوذ خدمات ارتباطی