آذر ۲, ۱۴۰۳

عاشق وب

سایتی برای دوستداران وب. اخبار روز فناوری اطلاعات را در سایت عاشق وب دنبال کنید

در پی احضار مدیر عامل؛ تپسی گزینه عجله دارم را حذف کرد

Rate this post

به گزارش عاشق وب، تپسی به دنبال احضار مدیر عامل این شرکت توسط سازمان تعزیرات حکومتی و دستور این سازمان از امروز گزینه عجله دارم را از دسترس کاربران خارج کرده است.

به گزارش عاشق وب به نقل از مهر، شرکت تپسی در اطلاعیه ای اعلام نمود: با عنایت به این که تپسی همواره به دنبال عرضه راهکارهای متنوع برای گروههای مختلف کاربران بوده است، ذکر توضیحاتی در این خصوص را برای شفاف شدن ذهن کاربران ضروری می داند:
گزینه «عجله دارم» با هدف ارائه ی خدمت به کاربرانی که اولویت آنها نه هزینه سفر، بلکه قبول سفر است به خدمات تپسی افزوده شد. این گزینه برای افرادی است که مایلند با افزایش قیمت، شانس قبول سفر از سمت سفیران را افزایش داده و زمان انتظار کمتری را صرف قبول درخواست خود کنند. قبل از اضافه شدن گزینه «عجله دارم»، بارها کاربران در شبکه های اجتماعی اضافه کردن امکانی برای پیشنهاد قیمت بالاتر به سفیر را به تپسی پیشنهاد داده بودند.
تپسی با هدف عرضه خدمات متنوع، در کنار گزینه «عجله دارم»، گزینه «عجله ندارم» را هم برای کاربرانی که مایلند در ازای زمان انتظار بیشتر، قیمت کمتری پرداخت کنند به خدمات خود افزوده است. این گزینه در فاصله کوتاه از رونمایی با استقبال خوبی روبرو شده است.
گزینه های مختلف سفر در تپسی همچون «عجله دارم» با طراحی یکسان به سفیران تپسی نمایش داده می شوند. ازاین رو سفیران هنگام قبول درخواست ها، از انتخاب گزینه «عجله دارم» توسط کاربر اطلاعی ندارند. تپسی در این حوزه همه تلاش خویش را به کار گرفته تا مانع سو استفاده های احتمالی از این گزینه شود.
تنها ۱۰% از کل سفرهای تپسی در ارتباط با گزینه «عجله دارم» است. سفرهای «عادی» ۷۰% و سفرهای «عجله ندارم» ۲۰% از سفرهای ناوگان تپسی را می سازند. فاصله معنادار گزینه عادی نسبت به سایر خدمات و هم استقبال از گزینه «عجله ندارم»، گواه نگاه تپسی به عرضه خدمات متنوع با در نظر گرفتن نیازهای مختلف کاربران است.
تصور اشتباهی وجود دارد که افزایش قیمت سفرها باعث افزایش درآمد تاکسی های آنلاین شده و گزینه ای مانند «عجله دارم» با هدف افزایش درآمد به برنامه اضافه شده است. توجه به این نکته ضروریست که آن چه باعث افزایش درآمد تاکسی های آنلاین است، افزایش تعداد سفرهاست نه افزایش قیمت. چون که افزایش قیمت جذابیت سفر را برای کاربر مسافر کاهش داده و سبب کم شدن تعداد سفرها می شود. هدف تاکسی های آنلاین، عرضه قیمت تعادلی بشکلی است که برای هر دو کاربر مسافر و راننده به صرفه بوده و سبب انجام سفر شود.
تپسی هم زمان با غیرفعال شدن گزینه «عجله دارم»، به پیگیری های خود جهت تبیین منطق حاکم بر این سرویس به نهادهای تنظیم گر ادامه خواهد داد. امیدواریم نتیجه در پایان، دسترسی کاربران به بهترین خدمات در حوزه حمل و نقل درون شهری باشد.