آذر ۷, ۱۴۰۳

عاشق وب

سایتی برای دوستداران وب. اخبار روز فناوری اطلاعات را در سایت عاشق وب دنبال کنید

زارع پور خبر داد؛ اعلام تدابیر وزارت ارتباطات برای تبلیغات کاندیداها در فضای مجازی

Rate this post

به گزارش عاشق وب، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: اقدامات برای تبلیغات کاندیداهای ریاست جمهوری در بستر پیامرسان های بومی بزودی اعلام خواهد شد.
عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد اقدامات وزارت ارتباطات در آستانه انتخابات ریاست جمهوری و تبلیغ کاندیداهای ریاست جمهوری اظهار داشت: اقدامات و تدابیری در زمینه تبلیغات کاندیداهای ریاست جمهوری از جانب وزارت ارتباطات در نظر گرفته شده است. وی ادامه داد: این اقدامات برای تبلیغات کاندیدهای ریاست جمهوری در بستر پیام رسان های بومی است که بزودی اعلام خواهد شد. به گزارش عاشق وب به نقل از مهر، چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در روز هشتم تیر ماه برگزار می گردد. وزارت ارتباطات چندی قبل در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس هم که قرار شد در بعضی حوزه ها به صورت الکترونیکی برگزار شود، مکلف شد زیرساخت های ارتباطی لازم را فراهم آورد. در این انتخابات در کنار فراهم کردن زیرساخت های ارتباطی ۵ پیام رسان بومی هم موظف شدند در هر حوزه انتخابیه یک بستر مجازی برای تبلیغات نامزدها شکل دهند. امیر محمد زاده لاجوردی، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی پس از انتخابات دوازدهمین دوره مجلس با اشاره به اینکه پایین ترین میزان مشکل ارتباطی را در روز انتخابات داشتیم به خبرنگار مهر اظهار داشته بود: این پوشش ارتباطی خوب و انجام ۹۹ درصد استعلام انتخابات به صورت برخط حاصل فعالیت چند روز نیست، بلکه از ماه ها قبل قرارگاهی در وزارت ارتباطات تشکیل شد و ما هم در سازمان تنظیم این قرارگاه را داشتیم و با اپراتورها جلسات گوناگونی برگزار کردیم که در ادامه این جلسات با اپراتورها دستورالعمل هایی گوناگونی همچون دستورالعمل بازیابی زیرساخت، دستورالعمل مقابله با حملات سایبری، دستورالعمل نحوه نظارت و پایش شبکه و دستورالعمل پدافند غیرعامل و…را به اپراتورها ابلاغ کردیم. او همینطور اظهار داشته بود: در جهت پایداری شبکه و ارتباطات خوب در انتخابات، گلوگاه های ارتباطی را شناسایی و تلاش کردیم آنها را ترمیم نماییم، چندین مانور ارتباطی و چندین کشف سیگنال های مزاحم و حل آن مشکلات را داشتیم، مسیرهای پشتیبان مختلف ایجاد کردیم که همه این موارد سبب شد بتوانیم استعلام ۹۹ درصدی داشته باشیم. حملات سایبری هم در روز پیش از انتخابات و هم در روز انتخابات داشتیم اما اتفاقی نیافتاد و با موفقیت دفع شد.

منبع: