مهر ۲۷, ۱۴۰۳

عاشق وب

سایتی برای دوستداران وب. اخبار روز فناوری اطلاعات را در سایت عاشق وب دنبال کنید

در نشست تخصصی مطرح شد؛ بررسی ظرفیت مراکز پردازش سریع، سنجش از دور و هوش مصنوعی بخش خصوصی

Rate this post

به گزارش عاشق وب، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در جهت تحقق اهداف برنامه هفتم توسعه، اولین نشست بررسی و برنامه ریزی جهت استفاده از ظرفیتهای مراکز پردازش سریع، سنجش از دور و هوش مصنوعی را برگزار کرد.

به گزارش عاشق وب به نقل از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات؛ این نشست به مدیریت علی اصغر انصاری، معاون سیاست گذاری و برنامه ریزی توسعه فاوا و اقتصاد دیجیتال وزیر ارتباطات، پنل آشنایی با ظرفیتهای و برنامه های مراکز پردازش سریع برای ارائه ی خدمت به شرکتهای سنجش از دور و هوش مصنوعی با مدیریت سازمان فناوری اطلاعات ایران و با حضور نمایندگانی از شرکتهای عرضه دهنده خدمات پردازش سریع برگزار گردید.
در پنل دوم که با مدیریت سازمان فضایی ایران و با حضور نمایندگان شرکتهای سنجش از دور انجام شد، مبحث آشنایی با ظرفیت ها و نیازمندی های مراکز سنجش از دور و هوش مصنوعی برای عرضه خدمات به کاربران دولتی و خصوصی مورد بررسی قرار گرفت.
در پنل سوم، لزوم برنامه ریزی برای توسعه بازار شرکتهای عرضه دهنده خدمات پردازش سریع و سنجش از دور و هوش مصنوعی در جهت اهداف برنامه هفتم پیشرفت مورد بحث و تبادل نظر صاحبنظران حاضر در نشست قرار گرفت.
در این پنل نمایندگانی از سازمان برنامه و بودجه، وزارت کشاورزی، سازمان فناوری اطلاعات و فضایی حضور داشتند.
این نشست ها در جهت تحقق مفاد بند (پ) ماده ۶۶ و جز ۸ بند الف ماده ۶۷ قانون برنامه پیشرفت توسعه برگزار می گردد.