آذر ۵, ۱۴۰۳

عاشق وب

سایتی برای دوستداران وب. اخبار روز فناوری اطلاعات را در سایت عاشق وب دنبال کنید

گوگل به فریب کاربران استرالیایی متهم شد

Rate this post

به گزارش عاشق وب رگولاتور رقابت استرالیا گوگل را متهم کرد مصرف کنندگان را برای دریافت اجازه جهت استفاده از اطلاعات شخصی آنها برای تبلیغات هدفمند گمراه کرده است.

به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا، اتهامات مقامات استرالیایی که امکان دارد به صدور جریمه چند میلیون دلار برای گوگل ختم شود، در بحبوحه افزایش حساسیتهای جهانی پیرامون حریم خصوصی اطلاعات مطرح گردیده است. قانونگذاران آمریکایی و اروپایی به تازگی به نحوه استفاده شرکتهای فناوری از اطلاعات خصوصی کاربران زوم کرده اند.

کمیسیون رقابت و مصرف کننده استرالیا در اسنادی که به دادگاه ارائه کرد، گوگل را متهم کرد به صورت شفاف اجازه کاربران را دریافت نکرده یا به صورت مناسب کاربران را درباره یکی کردن اطلاعات شخصی اکانتهای گوگل با فعالیت های وبگردی آنها در وب سایتهای غیرگوگل آگاه نکرده است.

راد سیمز، رئیس این کمیسیون اظهار داشت: این تغییر ارزش مالی زیادی برای گوگل داشته است و آنها با رفتار گمراه کننده به این امر دست پیدا کرده اند. ما متوجه شدیم گوگل مصرف کنندگان استرالیایی را درباره کاری که قصد انجام آنرا دارد، گمراه کرده است.

این تغییر به گوگل اجازه داد وبگردی میلیونها مصرف کننده را با نام و هویت آنها مرتبط کرده و قدرت بازار فوق العاده ای پیدا کند.

با این حال گوگل مدعی است که این تغییر اختیاری بوده و موافقت کاربر از راه اطلاعیه های شفاف و برجسته کسب شده است.

یک سخنگوی گوگل در ایمیلی اعلام نمود اگر کاربر موافق نبود، تجربه اش در محصولات و خدمات گوگل بدون تغییر می ماند و این شرکت می خواهد از موضع خود دفاع کند.

گوگل در ژوئن سال ۲۰۱۶ متن سیاست حریم خصوصی خویش را تغییر داد و این عبارت که “اطلاعات معروف به کوکی کسب و کار نمایش تبلیغات خود به نام دابل کلیک را با اطلاعات شخصی کاربران یکی نخواهد کرد” را از آن حذف نمود. در عوض این عبارت افزوده شد که “بر اساس تنظیمات اکانت شما، فعالیتتان در سایتها و اپلیکیشنهای دیگر امکان دارد با اطلاعات شخصی شما مرتبط شود تا خدمات گوگل بهبود پیدا کند”.

بر اساس گزارش رویترز، رگولاتور استرالیا مدعی است که گوگل از اطلاعات شخصی ادغام شده برای تقویت تبلیغات هدفمند که منبع درآمد کلیدی این شرکت به حساب می آید، بهره برده و درباره تغییر سیاست حریم خصوصی خود با مصرف کنندگان شفاف نبوده است.

منبع: