به گزارش عاشق وب با دریافت شکایات مردمی از کیفیت شبکه ارتباطی در بعضی از نقاط کشور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دستور بررسی سریع این مورد را صادر کرد.
به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا، انتشار کرونا از اسفند ۹۸، خیلی از فعالیت ها را مجازی و آنلاین کرد. در ماه های گذشته هم باآنکه روند واکسیناسیون سرعت گرفته اما همچنان آموزش در مدارس و دانشگاه ها به صورت آنلاین دنبال می شود تا وقتی که واکسیناسیون تعداد بیشتری از افراد جامعه را شامل شود.
در ابتدای مجازی شدن فرآیندهای آموزشی و اداری که اپراتورها و عرضه دهندگان خدمات اینترنتی، انتظار آن حجم بالای رجوع کاربران را نداشتند، کیفیت و سرعت اینترنت مبتلا به اختلال بود و البته با گذشت زمان، ظرفیت های ارتباطی افزایش پیدا کرد. حالا با شروع سال جدید تحصیلی، به نظر می آید باز هم کیفیت اینترنت دستخوش تغییراتی شده و کاربران را با مشکل مواجه کرده است.
در این راستا و به نقل از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، به دنبال دریافت برخی گزارشات مردمی از راه سامانه ۱۹۵ وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و گلایه بعضی کاربران فضای مجازی درباره کندی شبکه در ساعات پیک مصرف در بعضی از نقاط کشور، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات، برای پیگیری دقیق و رسیدگی سریع به مبحث دستور داد.
بر طبق این دستور رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی موظف شده است با همکاری مدیرعامل شرکت زیرساخت، بعد از بررسی دقیق گزارشات مردمی، راهکارهای رفع سریع اشکالات ارتباطی را عرضه و گزارش اقدامات اجرایی را به مردم اطلاع رسانی کنند.
سایتی برای دوستداران وب. اخبار روز فناوری اطلاعات را در سایت عاشق وب دنبال کنید
More Stories
مانور آمادگی همراه اول برای رویارویی با بحران
رگولاتوری اعلام کرد؛ رشد تعداد مشترکین و ضریب نفوذ خدمات ارتباطی
گوگل به اجبار کروم را می فروشد